I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

D:\ är inte tillgänglig - "fel i en I/O enhet"

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2007-03-25 05:29

D:\ är inte tillgänglig - "fel i en I/O enhet"

Såhär är det, jag har en C o D där minnen är fördelat. D har alltid funkat som en safebox och där har jag alltid haft de viktigaste grejerna. hur som helst..laddade ner ett vanligt program men jag installerade inte. Så jag tänkte jag tar bort vissa filer som är onödiga (mest i C faktiskt). T.ex gamla filmer som jag har haft som tog ändå mycket minne.

så startar jag om datorn och försöker komma in i D. Så får jag det här meddelande när jag försöker på något sätt ta mig in i D;

"D:\ är inte tillgänglig Begäran kunde inte utföras på grund av ett fel i en I/O enhet"

Jag har googlat lite om problemet men det enda som finns om detta är saker som har att göra med usb, ansluten kabel, dvd o sånt skit. Inget som stämmer in på mitt fall alltså.

Jag hoppas ni kan hjälpa mig, skulle bli så jävla lack om jag var tvungen att formatera om skiten fan. Så mkt grejer som jag har i D.

2007-03-26 10:46
kolla i BIOS om allt står rätt till där.. om den hittar den osv..
"Har du druckit bärs, din jävla bäver?"

2007-03-26 11:56
Ok, ska göra det, men jag har inte ändrat nåt så kan den bara försvinna sådär från bioset då?

2007-03-26 12:42
mest troliga skulle nog vara ifalll du råkat slänga någon form av "Drivers" för just andra partitioner, nu vet jag inte om det finns eller kan göras men kanske kan vara så, har dock ingen aning hur man fixar det men försök googla lite på den typen av saker
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2007-03-26 13:52
Jag tror också på det, för min data går helt konstigt nu. Kan inte hitta så mkt om det heller i google..

Suger, förmodligen måste jag formatera om datan.

2007-03-26 14:04
har du ett moderkort med VIA-chipset kan det vara en idé att installera chipsetdrivrutiner eftersom det innehåller IDE-drivrutiner osv, finns på www.viaarena.com
finns motsvarighet till intel också om du råkar ha det.

2007-03-26 20:56

I/O in och utgångar då ju, antagligen microprocesorn eller va fan vet jag

Get MAD and change

2007-03-28 02:45
Jag börjar misstänka att det är något virus. För att jag kan inte kolla på youtube videos längre. Står något om att jag måste uppdatera min Flash player (det gjorde jag men det hjälpte inte). Alltså jag kan kolla på videos. Men jag kan bara kolla på t.ex användarnas "hemsida" video. T.ex nån användare heter; mysto. För att jag ska kolla på någon video måste jag klicka på hans namn och det videon som är tillgänglig som hans standard så att säga går att se på.

Helt jävla sjukt är det!

eHmet; Hur vet man ifall sån moderkort? Jag har ASUStek moderkort, om det säger dig mer.

2007-03-28 04:38
ladda hem cpu-z för att säkert ta reda på vad du har för morsaplatta
? _ ¦ _ ¦ ? tjobre jag är abo! ABO!