I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-05-14 23:43
LSASS.exe ska köras... Har gjort det för mig långt innan det viruset kom ut.
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net

2004-05-16 00:46
har problem, explorern i min dator lägger sig på 50% och datorn går skit segt är det detta, för har kollat allt och uppdaterat och den är fortfarande seg ?? vad är fel
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2004-05-16 02:10
oskars om datorn startar om sig o segar så e den smittad.

2004-05-16 02:43
startar om sig gör den inte men är seg det är den

2004-05-16 23:02
ska LSASS.exe sluta köras när man tgit bort viruset? jag har tagit bort det och uppdaterar som explorer säger och datorn värkar funka finnt men den kör fortfarande LSASS.exe
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-05-25 20:20
fitta har haft min dator på internatet i skolan i 10 månader .. men idag hade jag skolavslutning så jag flyttade hem den till min föräldrar igen.. han inte ha datan på i mera än några minuter så finns det ca:
10st skynetave.exe
10st avserve2.exe
1st isas.exe
och en jävla massa som heter 18444_upload.exe och dom blir bara mera hela tiden och så kommer det upp en ruta där det står att....

filer som krävs för att windows ska fungera korekt har ersatts av okända versioner. de här filerna måste återställas till det ursprungliga versionerna om systemstibilateten ska bibehållas.

mata in windows xp skivan nu.
Sprit, vapen & knark gör den svage stark

2004-05-25 22:15
hjälte

jobbigt. Du ska nog chilla lite på att koppla upp dig. Ladda hem säkerhetsuppdateringarna sen ska du nog ligga lågt ett tag och spendera lite quality-time med din dator. Datorer är som blommor, de funkar/växer mycket bättre om man pratar med dem och är trevlig mot dem.
America: where a poor black boy can grow up to become a rich white woman. Michael Jackson

2004-05-26 12:50
har fixat så det ända som finns kvar är issas.exe ;-)
köpte aftonbladets virus grej. laddade hem updateringar och gjorde allt som finns i denna faq :-)
Sprit, vapen & knark gör den svage stark

2004-05-26 23:18
har inte läst igenom hela tråden, men jag har fått "W32.Sasser.C.Worm"...

Tas masken bort på det viset som står högst upp i tråden? Skrivet av -DeJa Vu-?

Frågar för jag har C.Worm...

2004-05-28 10:06
nån som har lösningen på vad söm gör att explorern tar upp '
50 % av cpu ??

2004-05-28 10:07
Testa en massa ad-aware och sånt.
http://anjaparson.istheshit.net/
Förresten.. Jag hatar MBFIMG's användare på Whoa! HATAR!

2004-05-28 23:35
har gort

2004-05-29 03:28
Min dator är fucked up nu pga sasser, när jag var dum nog att starta om datorn så kommer den till inloggningen sen startar den om av sig själv och fortsätter så, fuck jävla shit säger jag bara...
I sexrådgivningsspalten står det att man ska vara sig själv. Omöjligt! Om folk anade bara en tiondel av vem jag egentligen är skulle jag dömas för brott mot mänskligheten.
-Arne Anka

2004-05-29 12:49
0cc1d0

Jag hann inte så långt, blir nog till att formatera hårddisken och ta bort all musik och saker jag har där :(
I sexrådgivningsspalten står det att man ska vara sig själv. Omöjligt! Om folk anade bara en tiondel av vem jag egentligen är skulle jag dömas för brott mot mänskligheten.
-Arne Anka

2004-05-29 17:08
0cc1d0

Känns sugit bara, har samlat på mig dom låtarna i 7 år nu, sånn jag vill ha, hade jga bara kunnat komma in i windows hadej ga kunnat kopiera dom till en annan hårddisk, eller kopiera dom via dos, men den fattar inte när man vill ha mellanslag :/
-Arne Anka

2004-06-16 15:22
vafan...ja ghar gjort allt men den är ändå kvar...kan nån hjälpa mig?+
..........?

2004-07-05 12:31
men skaffa antivirus prog å sätt på brandväggarna efter ni tagit bort den. dom kommer lätt tillbaka..

jag rekomenderar Panda Antivirus Platinum.. as bra!

peace

2004-07-11 17:50
när jag söker så kommer ju inga fillar up

2004-07-11 22:25
Har inte läst allt"..men om man vill att patchen ska funka med språket så tarm an bara swedish under download knappen..ni hkankse redan har listat ut de men jag har bara läst litei början!..sha!

2004-07-20 21:20
Hörde att telia har ändrat något med DNS p.g.a. sasser-masken, och därför har min router fuckat upp sig så internet inte funkar på de andra datorerna som ansluter wireless. Hur ska jag göra för att fixa så den funkar igen?
12.

2004-07-20 21:53
kanske man kan fråga vad

WORM_SDBOT.MU är och jag behöver en patten fil till trenmicro "926"

2004-07-23 17:32
fan.....detta jävla maskhelvetet asså!

hur ser man vilken ver man har åså?
OBS jag uppmanar ej till brott !! OBS

2004-07-31 02:12
Alltså, datorn verkar funka fint etc.. (visserligen krashade och försvann allt på C:/ , men shit happens..)

Fick med andra ord installera om XP, men upptäckte att jag hade den där mask-fan skapet Sasser (word: typ E eller liknande)

Men i vilket fall som helst undrar jag nu varför Lsass.exe fortfarande finns kvar och körs, samt varför jag har 4st Svchost.exe (är detta också en del av viruset?)

Tacksam för svar.
Miljarder med flugor kan inte ha fel! Ät Bajs!

2004-08-02 15:40
bono: är inte lsass en systemfil?

iaf, mitt internet är heeeelt nersegat å sloooow men inte fan hittar jag någe avserve eller sasser-grejer alls?
misstänker iofs fortfarande att jag kan ha fått det..
boat sluts looking for work in borlänge, sweden

2004-08-03 22:58
sodoku P15:

Den ligger i Windows system 32, men vad jag vet är Lsass själva Sasser viruset. Vet bara inte hur jag ska få bort skiten....

Får nog ta och omformatera C:/ och hoppas på att det försvinner =/

För övrigt bör man avrätta de som tillverkar virus.. (så jag känner nu i alla fall :) )
Miljarder med flugor kan inte ha fel! Ät Bajs!

2004-08-12 02:13
Har fått skiten...

Problemet är att när jag försöker öppna ett virusprogram eller gå in i "Kör" och ta bort skiten så stängs det ner fort som fan...

Nån som vet vad i hel-vete jag kan göra?

2004-08-12 02:19
Shit är det fortfarande folk som har Sasser? Stackare :(

Vad stängs ner fort som fan?
http://anjaparson.istheshit.net/
Förresten.. Jag hatar MBFIMG's användare på Whoa! HATAR!

2004-08-12 02:23
Virusprogrammet och andra fönster som jag öppnar...som t.ex "Kör"

2004-09-10 22:37
Försvinner skiten om man kör windows update?
Rappare

2005-03-09 01:12
jag får upp en ruta efter ca 2-5 min på nätet(inte om jag inte e uppkopplad) där det står att windows kommer o stängas ner(så börjar en nedräkning) föratt c:windows/sys32/issas.exe avslutades oväntat med statuskod 1073741819

snälla vill ha bort skite hur bär jag mig åt??
jag e så RAK att du blir SNE!

2005-03-09 01:42
skulle inte den där masken sluta attackera i dec 04? tyckte ja läste det ngnstanns för länge sen..