I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   
Poet

2009-12-14 17:35

Vinyl forum?

Jo jag satt och kikade runt lite i Soul_Surviver_II's tråd om vinyler man äger och skulle vilja äga och kom att tänka på att det är lite skumt att det faktiskt inte finns ett vinylforum på sidan?
Ta t.ex i Hobby & Fritid, vi har Film & Tv, Kultur & Litteratur, Datorer & Teknik, Sport, Resor, Formgivning m.m. Men vart är Vinyler? Som faktiskt har något med många hiphopares hobby och fritid att göra.

Tanken var ju då att man kan samla allt som har med vinyler och möjligtvis även kassetter/cd's och liknande att göra, där. Folk kan prata om vad för coola nya fynd de hittat eller är ute efter, diskutera olika släpp, gamla som nya, samt kanske ha en sticky med en egen liten "köp och sälj"-tråd för just det här då. Med mera.

Inget illa menat mot någon, det är kul att det dyker upp lite trådar om vinyler m.m lite här och var, trots att de kanske skulle kunna ha ett eget forum att hålla sig till så vet man vart man har dom. Samt så slipper man råka ut för att någon "lånar" en tråd om t.ex vinyler till att annonsera ut en lista på vad den äger men skulle vilja sälja, just för att det hänger potentiella intresserade i just den tråden.

Jag har självfallet koll på att det finns ett köp & sälj forum, men det känns inte så kul att leta bland jackor, skor, datorer, tv-spel och allt vad det nu kan vara när man bara är ute efter musik.
Och detta är ju bara ett hastigt påtänkt förslag från min sida, om idén känns någorlunda relevant så går det säkerligen att utveckla/redigera en del till det bättre.

Jag vet dock inte om frågan tagits upp förut men avfärdats av någon anledning, i så fall ber jag om ursäkt för tråden.
//Detested

Jag hänger i rimnördarnas ringhörna