I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur mycket drar Whoa in?

Whoa Community - Allmänt om whoa

2009-11-24 23:48

Hur mycket drar Whoa in?

Undrar bara hur rika ni blir på whoa, vilka som tjänar pengar på sidan och hur.

Jag antar att ni inte kan leva på pengar som ni drar in på sidan efter att alla utgifter dras (webbhotell lr sidnamn lr vad den nu är som man måste betala för) men är ändå nyfiken. Antar att ni tjänar olika från månad till månad med tanke på att folk kanske inte supportar(stava) varje månad, men genomsnittligt. Är det admins som tjänar eller är det någon ägare? Även om ni kanske har ett Whoa konto där alla pengar läggs och sparar dem förunderhåll av Whoa så vore det kul att veta. För mig gör det inget om ni tjänar hundratusen i månaden var, jag älskar sidan, men hur, vilka och varför? :)

Eller så går ni förlust men då kan ni ju berätta hur mkt ni torskar. Hoppas att ni inte blir arga, kanske är en skitdum fråga och fullständigt utvecklingsstört av mig att fråga men jag blev bara jävligt nyfiken.

"det går aldrig och går det - ja då går det åt helvetet i alla fall"
Redaktionschef

2009-11-25 01:34
Senast jag kollade gick Whoa lätt med förlust hela tiden. Det finns inga pengar som betalas ut i lön till de i whoa-crew utan detta är något vi gör gratis på fritiden, pga kärleken till communityn och musiken.

Mer detaljerat svar överlämnar jag till howser eller stuck, dvs ägarna.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2009-11-25 04:05
Haha, Hur kan ni gå minus? Det låter väldigt orimligt :)

2009-11-25 12:17
antagligen genom serverkostnad, bandbredd, mjukvaror (eftersom det är ASPX som körs = microsoft = skitdyrt), sen är det nog en hel del annat. Stuck och Oracle står ju för all programmering av sidan, och de får ingen lön, hade de fått lön hade nog whoa aldrig funnits =P

Det är dyrt att hosta en sida för många användare, något många tar för givet bara finns.
 För Skåne! Svenskjävel!

2009-11-25 15:40
Tror inte det finns en chans i världen att de går minus på det iallafall. Tyvärr, men enligt jantelagen ska man väl alltid hävda liknande?

2009-11-25 16:50
PrinsMio

Varför finns det ingen chans? Som det är i nuläget så går whoa minus, men det täcks upp utav andra projekt som våra webbmasters pysslar med. Så i dagsläget är det ren snällhet som driver sidan vidare, för ekonomiskt är det ingen hit :)

2009-11-25 18:24
I-N-T-E E-N C-H-A-N-S!

2009-11-25 19:21
Hehe

2009-11-25 19:25
PrinsMio har ju koll iaf :)
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.