Kasst, vänder ofta i "dörren" nu för tiden.. kommer till loginen sen "nää skit i det här.. " community eller blogg välj! ge oss iallafall ett alternativ.. vill jag läsa blogg går jag inte till whoa iallafall känns inte rätt när ni ändrade loginen helt enkelt Det är så komplicerat att bara logga in och surfa vidare på forumen som du alltid gjort tidigare alltså? Du känner dig tvingad att läsa det som står på förstasidan? Lusläste du den gamla stardsidan också? :)
Look with your own eyes - See with your own mind
Me don´t like this blogg-shit... får faktiskt lust att vända i dörren jag med!
Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor
Webmaster
2008-03-23 22:22
Mycket enklare att lägga in polls nu som ni ser. Kommer säkert bli mer av den varan i framtiden!
alternativeto.net | whoa.nu | olaj.se | 27kb.se
"pollen" är inte helt 100 dock såga att ja hade fler röster än nej men kortare stapel.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fiyah: Det är för att det inte kommer bli något jävla matforum hur många som än röstar ja.. :P //NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
Att göra förstasidan tyngre e det dummaste move ni gjort. man får sitta och vänta på en bloggjävel att ladda innan ens loginrutorna kommer fram. Kommer göra som många andra nu mer och vända i dörren. har tröttnat på det här stället
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
NickeMannen: jag räknar med att ni lägger in ett gäng nej röster extra om ja-sidan håller på att vinna för att sedan kunna hänvisa till pollen om någon säger något :P One: håller med, lite jobbigt att vänta på bloggen för att kunna logga in
ni borde lägga Westcoast Soundclash 2008 Audion i bloggen (finns i Reggae forumet) om inte det är för lite hiphop för whoa/är något problem med att Gillis inte tillåter det
Webmaster
2008-03-24 00:50
Om det är så jättehemskt att se bloggen så kan man alltid gå till http://community.whoa.nu/login_blog.aspx ... och logga in där
stuck: där kan man inte logga in. bara se "veckans mp3a" från den framen
Stuck P28 Det handlar inte om att det är hemskt. Det är otroligt irriterande och tungt att ladda. Handlar om en bra jävla stund om jag dessutom har andra program igång och datorn är slö.
Har aldrig direkt brytt mig om uppdateringar tidigare, men det här var nog det sämsta som hänt på whoa någonsin. INGEN som helst poäng eller fördel med den här grejjen alls!
Kalla mig konservativ.
one & Fiyah: Kör ni 56k eller vad? Nu sitter jag på 0,25 Mbit hos mina föräldrar och tycker inte att det går märkbart slött. //NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
NickeMannen P22 Spelar ingen roll vad jag gör eller vad jag surfar på, läs annars vad jag skrev tidigare. Handlar fortfarande om att startsidan är sååååå jävla mycket segare än tidigare. Vill du kanske slöa ner den mer av ingen anledning?
Nu får ni börja uppdatera bloggen lite snart med andra grejjer än whoa-relaterat stuff. Det där är ju "Nyheter" från startsidan som ni har publicerat i en annan form bara. Jag vill se riktiga blogg-inlägg, helst om hip-hop också =)
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
Producent
2008-03-24 12:20
Fattar inte varför du inte smällde ihop allt på en gång som de va förr och ändå ha kvar din kära blogg. Känns som hela whoa e byggt som lego, allt kommer senare när det görs nått nytt.
Since 1984 @realgizlee // twitter
Webmaster
2008-03-24 15:25
Fiyah: Är du inte inloggad så kan du logga in där.
one:
Gå till den där andra länken jag skicka då som sagt.
micKillah:
Ah, jag vet. Men jag är lite sån. Jag måste få ut saker då och då annars tröttnar jag så jävligt. Det är sånt ni får leva med när det drivs som en hobby.
Stuck: ok, jag går gjärna till bloggen iof, kul att se om det fins nytt på den. bara att inloggningen är det sista som laddas fram. men det kanske inte går/orkas ändras på
angående "Admins Online" så skulle de admins som är online stå där nere där det står vilka som är moderators till forumen. iaf tills det fixas en avdelning för admins online på startsidan (om det nu skall göras)
Haha wordpress-smileyn är grym :D
jagvillocksåhaenblog.com
heter den inte blog/startsida längre? där ser man.
Webmaster
2008-03-24 15:52
Fiyah: Har lagt in på "Support" sidan nu vilka admins som är online. Har hackat php i flera timmar för det där ;)
Webmaster
2008-03-24 15:53
Och angående att inloggningen laddas sist. Ska se om det går att göra nåt åt det där. Kanske ska fixa en autoinloggningen oxå så försvinner ju problemet rätt mycket ..
Support sidan? är jag en idiot som inte vet vilken det är?
om autoinloggning fixas måste det vara valfritt om man använder annan dator tex.
ahh, nu hittade jag support sidan, bara jag som var dum
Btw, Stuck , när du ändå är här, vet du varför Whoa i Explorer brukar scrollas upp till toppen igen efter ett par sekunder upp till en halvminut efter att sidan laddats? Riktigt störande när man läser en tråd och så försvinner sidan till toppen igen. Detta sker i alla forum, alla trådar.//Pz
jag kan ju passa på att gå off topic med: är det inte dags att ta bort "whoa sverige" och flaggan i medeland/gästbok rutan?
haha nice, jag gillar det!
skit kefft faktiskt.. inloggningen är fett jobbig strular mer nu... kan ni inte ha en länk till bloggen bara alla vill inte läsa den!!
Juventus
Jag tror på iden men känns lite jobbigt att ha den som startsida. Sen undrar jag om det bara kommer va svensk hip-hop på bloggen? Vore jävligt nice med amerikansk hip-hop där med...nya låtar nyheter etc
Webmaster
2008-03-25 00:10
Lebanner: Kommer fokusera på svenskt till att börja med .. vi får helt enkelt se lite hur det utvecklas!
Beat the odds like an abusive freak show owner
eventuellt borde kanske loggend elas upp i en "Om Whoa" del och en "allmänt" del, då det är risk att whoa nyheterna "drunknar" i alla andra blogginlägg. eller iaf att det finns någon frame med Whoa nyheternas titlar (länkar till dem) jämte bloggen
Webmaster
2008-03-25 15:56
Mm, kan vara en poäng faktiskt.
Det var det här jag visste; att startsidan/bloggen skulle proppas med videos och andra flashgrejer som slöar ner. Tar fem minuter för mig att ladda hela den sidan och slutligen få logga in. Kul... Fattar inte varför ni inte bara har kvar den vanliga startsidan (eller rent av piffar till den, UTAN att göra den till en gigantisk och slö blogg) för att sedan ha "Blog" som ett separat menyval i spaltmenyn till vänster EFTER inloggning - samt ha kvar samma login-sida. Kul...
Seriös fråga, hur kan det ta FEM minuter?
jagvillocksåhaenblog.com
Bara en parentes, det finns ett utrymme nedanför boxen med alla forum, kontakter etc. Man skulle kunna ha en till box där eller förlänga den existerande boxen? Kanske med admins, mods som är online, rubriker till bloggen, eller ja ngt annat kanske.
Fem minuter att logga in? Jag vet inte vad du har för dator eller uppkoppling, men med min 7 år gamla skitdator tog det mindre än 10 sekunder från att jag tryckte upp whoa tills jag var inloggad. (ja, jag tog tiden)
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
Midas, sitter man på en äldre dator så tar det tid...
Fattar inte varför ni inte bara har kvar den vanliga startsidan (eller rent av piffar till den, UTAN att göra den till en gigantisk och slö blogg) för att sedan ha "Blog" som ett separat menyval i spaltmenyn till vänster EFTER inloggning - samt ha kvar samma login-sida. nakdelen med det är ju att folk måste logga in för att kunna läsa bloggen. lite av syftet med den antar jag är att locka hit andra än de som vill hänga i forumet
Caliber, min är 10½ år gammal och min uppkoppling är väl "lite si och så". Missförstå mig inte, jag tycker inte ni direkt ska rätta er efter mig (bara så vi får det avklarat). Lär nog själv inte bara ha särkild stor lust att sitta och vänta bara för att få logga in...
Webmaster
2008-03-25 16:18
Många bra förslag, idéer och synpunkter. Vi läser allt och vägerin det när vi tar beslut och gör förändringar.
Fiyah, det är väl snarare en fördel att folk måste logga in för att få läsa bloggen. Ju mer som registrerar sig för att få läsa en blogg, desto bättre (om folk enbart degar på Whoa för bloggen skull så kommer dom ju inte logga in alls, eftersom allt dom behöver redan finns på startsidan).
DoktorDöd: Stuck gav tidigare i tråden en länk där du kan logga in utan att bloggen finns med, leta upp den så kommer du in snabbare igen.
DoktorDöd Har du problem med att sidor generellt laddar långsamt så testa att köra Firefox och installera Flashblock (och adblock), så laddas bara flashfiler när du själv önskar det.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
men tror inte det är så många som skulle skapa konto/logga in på en sida för att läsa blogg, jag skulle inte göra det iaf
Webmaster
2008-03-25 16:24
Well, vi vill ju såklart att så många som möjligt ska läsa bloggen osv. Kan dock förstå om det eventuellt kan bli lite små segt för vissa. Som jag skrev nångång innan så kan man logga in på sidan. http://community.whoa.nu/login_blog.aspx Om du går till den utan att vara inloggad så har du en grymt snabb inloggning.
Fiyah, får väl ta och leta fram den länken då... (bökigt nog). Kanske inte du, men om det klart och tydligt står på startsidan vad Whoa har att erbjuda utöver forumen (dvs Whoa-mp3:an, blog, tävlingar... you name it) så tror jag folk faktiskt blir nyfikna och registrerar sig (kan inte minnas att det någonsin stått något om t.ex Whoa-mp3:an på startsidan ens, endå vet jag folk som registretat sig här enbart för att kolla veckans låt). Caliber, jag kör både FireFox och AdBlock, men AdBlock vägrar blocka dom banners jag vill blocka. Varför vet jag inte. Men det kan vi ta en annan gång så vi inte kommer off i tråden.
Stuck, hittade inte länken själv, så tack tack :-) Får spara länken då.