I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Audioforumet - Är det bara jag som avskyr det?

Whoa Community - Allmänt om whoa

2008-01-14 22:26

Audioforumet - Är det bara jag som avskyr det?

jag avskyr inte idén med audioforumet jag avskyr bara hur fullproppat det är med värdelöst skit som gör världen lite sämre dag för dag, och det förvånar mig hur många som tar sig tid å köpa en mikrofon, mixer och ljudkort enbart för å följa med strömmen.

hiphop-kulturen är inte längre vad den va (som när jag skapade mitt första konto här 2002) så därför tycker jag också att reglerna i audioforumet borde omdiskuteras så man slipper att det spårar ur, en gång i tiden älskade jag å hänga på whoa, och vi har alla varit med å byggt upp mentaliten här, men det är nya tider snälla gör nåt!!!

så här skrev jag till en moderator för nära ett halvår sen:

Hej jag skriver till dig med anledningen: Bra Mc's får fel Kvantitet med kritik på sina låtar...

jag har ett förslag jag skulle vilja du drog upp i moderatforumet:
Bra rappare som lägger ner tid på sin musik är det ingen som hör...
det är aldeles för mkt skit som ingen är intresserad av att höra... bara rata... det smartaste sättet enl mig att lösa det på är att skapa ett nytt audio-forum för de som är på väg uppåt och det nuvarande forumet är till för de som vet vad de håller på med iaf... bra artister skymmer undan och det är tråkigt å se... förslagsvis kan ett gäng moderatorer flytta över folks trådar om de inte håller måttet... visst det kan vara ett jäkla jobb å flytta över var tråd för sig men de kan inaktiva kan bara ignoreras... jag ställer helt utan tvekan upp på att hjälpa till å flytta om folk inte pallar... är bara så trött på att se folk uppa 700ggr...
men det bästa med att det skulle finnas ett sånt extra-forum är att de som är sämre har nånstans å sikta...

Förslag på Regler:
Mixning
Artisten i fråga skall ha en låt/netplay som är normalt mixad utan att låten/netplayen innehåller stora mixningsfel..
Flow
Artisten skall kunna flowa ok... över medelmåttet iaf...
Känsla/delivery
Artisten skall kunna behärska sin plats framför mikrofonen utan att det låter som han kom på låten i duschen

Vad gäller text och rim så bör det ligga över medelmåttet...

har inte funderat över det här ordentligt kom bara på det när jag lyssnade på en "diss" som lät pyton... hoppas du tar dig tid till att höra med resten av gänget  i moderatorforumet

tack för din tid//bless

2008-01-14 22:28
Jag vet att det tagits upp förut, men nåt måste göras

2008-01-14 22:29
Vem ska bedöma alla dessa kriterier? Vad trött jag börjar bli på folk som klagar över lyricism, audio osv för att de kräver att forumen ska vara elitistiska jämfört med till för alla. Det finns ett forum som heter svensk hiphop online för de lite mer etablerade artisterna.

2008-01-14 22:29
Bra förslag, men finns nog ingen som orkar det.. Och det var ett rätt dåligt försök för att bli moderator faktiskt. :]

Men mycket skit finns det ju, usch fyfan.. Men dom bättre hittar man väl under Svensk hiphop online? :]
be the change

2008-01-14 22:40
GAIA P25
 ja de som inte drabbas av det, skiter i det... men jag har bestämt mig för att ge det en chans, annars gör jag som andra, lämnar whoa för gott för det jag är intresserad utav whoa, slutar intressera mig pga dålig mentalitet och dålig ordning... svensk hiphop-online.... har hört att det inte ska va bättre, men ok jag ska försöka lägga upp min musik där istället

JackVegas- P0
hade jag velat bli moderator så hade jag nämt det i meddelandet!
ja ok, ja då får jag väl droppa audio-forumet då, synd att det ska behövas

2008-01-14 22:45
PROCLAIMER

Javisst, lägg upp din musik där, jag har dock aldrig hört talas om dig så risken är väl rätt stor att inga mods har det heller och tar bort din tråd eller flyttar till audio. Din fråga du driver kommer aldrig att realiseras på whoa, det lovar jag med 100% säkerhet.

Mvh

2008-01-14 23:02
GAIA P25
Jo men lite diktatur på såna här ställen skulle aldrig vara fel, då slipper man att det spårar ur.
aja då får dom väl ta bort tråden då.
jag tror att frågan går å lösa ganska enkelt, men som du själv säger, folk lär ju skita i det, kan likagärna jag också göra det.
innan jag tar det beslutet vill jag ha lite fler åsikter...

2008-01-14 23:03
jag ställer helt utan tvekan upp på att hjälpa till å flytta om folk inte pallar...

Flytta kan enbart mods & admins göra :]
be the change

2008-01-14 23:05
JackVegas-
Jag har inga baktankar med det jag skrev. var inte det som var poängen.

2008-01-14 23:06
PROCLAIMER

För att bespara dig lite tid, den här frågan har jag varit med om många gånger när jag var moderator och kontentan är att samtliga i whoa crew var rörande överens om att communitiet ska vara till för alla. Ny som etablerad, briljant som amatör. Tror inte direkt att något ändrats i deras hållning.

2008-01-14 23:11
GAIA P25

ok... förstod att det har diskuterats, men inte så väl, isf släpper jag det och går vidare i livet, ändå bara ansträngande å störande.

//bless

2008-01-15 04:40
JackVegas-
Haha, du är ju moderator-wannabe 2000! ;)
Promotor

2008-01-15 04:48

Det kan inte vara så svårt o skapa ett nytt forum! Så trots att det låter som "en dålig igé" för vissa, så tycker jag ändå att man kan fixa en röstpoll bara för att vara säker...

Om nån fråga mig för 1 årsen vad jag gör på whoa, så skulle jag säga att jag sitter och tankar musik, kollar igenom inlägg och snackade med dom aktiva där...

Frågar man mig nu, så säger jag att jag kollar i "mest aktiva" och sen är det klart...

Jag är inte den ende...

2008-01-15 10:16
Jag ja, men detta var inte om mig :D ..
be the change
Producent

2008-01-15 11:40
Jag håller med dig totalt, jag lägger ner enormt mycket tid på min musik och mina beats och när jag postar en tråd så åker den ner och dem uppade trådarna är endast "Tjollemannen - Jag skär mig" eller nån annan jävla depp rappare som inte ens kan rappa som får sin attention.

Styr upp audio forumet nu för fan !
Since 1984
@realgizlee // twitter

2008-01-15 11:49
JackVegas
Ja om du anser att såna här lägen är ett sätt för dig å bli moderator. jag tänker verkligen inte avråda dig. personligen är nog min sista utväg att bli moderator för å kunna ta bort korkade inlägg från besservisser-idioter

micKillah P23, Optimistisk P18
Skönt å höra från folk med delade åsikter

//Bless

2008-01-15 12:03
PROCLAIMER P20

E du beng eller, snackaru om...
be the change

2008-01-15 12:09
Som några redan har sagt, i Sv Hiphop Online kommer "bättre" grejer upp...
I tego arcana dei!

2008-01-15 12:44
JackVegas
får jag fråga vad du snackar om?

2008-01-15 12:44
Går det inte atta sätta in gamla svu systemet i battles då? "Du måste skriva i minst tre trådar för att få posta en egen tråd". Typ. Men det lär väl sluta med att hela forumet dör ut.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2008-01-15 15:49
Hur hade du tänkt att något skulle få växa utan att få respons?..   Mest idiotiska jag sett sen jag alternativt kanske var den som sköt ner dig första gången när jag var mod.

Audio är ett öppet forum för att folk ska kunna posta och få kritik för musik de har gjort,  det är ingen gratis nerladdningscentral för att folk ska kunna få tag på bra svensk hiphop.

Svensk hiphop online håller tag i informationen om de som är up n coming alternativt redan etablerade, många som du ser där har postat i audioforumet innan de blev semikändisar.
Lär dig sålla bland skiten, ingen bra musik kommer kastas i ansiktet på dig.  du får lyssna dig fram till de som har något att erbjuda.
mama said knock you out

2008-01-15 16:10
DegenereraD
Jo jag hade hållt med dig om jag uppfattade att låtarna där ens får respons

Vem sköt ner vem? utveckla gärna den meningen en smula

"Audio är ett öppet forum för att folk ska kunna posta och få kritik för musik de har gjort,  det är ingen gratis nerladdningscentral för att folk ska kunna få tag på bra svensk hiphop."
-Om du visar mig var nånstans jag påstått det så ska jag vara tyst

"Svensk hiphop online håller tag i informationen om de som är up n coming alternativt redan etablerade, många som du ser där har postat i audioforumet innan de blev semikändisar.
Lär dig sålla bland skiten, ingen bra musik kommer kastas i ansiktet på dig.  du får lyssna dig fram till de som har något att erbjuda."
-Jag håller väl med dig där, men ändå inte... jag föreslår att du går in i audio å tar en titt på majoritetan av de låtar som ligger uppe(Många som inte ens e befogade till att klicka in sig på)... visst ska man vara snäll å låta alla göra vafan dom vill sålänge dom håller reglerna, men det är helt oförståeligt faktum att det har ballat ur totalt, men somsagt, det har ju talats om och uppenbarligen tänker varken admins eller moderatorer göra nåt åt saken så...welll...fuck it.

2008-01-15 19:19
shiiet proclaimer du blev verkligen dissad utav GAIA som diskuterade ut dig

Rappare

2008-01-16 00:41
Vill du få mycket uppmärksamhet för det du gör måste du sälja dig själv.
Om du droppar en grej i halvåret är det klart ingen hajjar till när de läser ditt namn i audioforumet. Jobba hårt, var väldigt produktiv och förtjäna din hype så kommer du få mer uppmärksamhet i audio. Sen om du fortfarande får dålig respons så kan det bero på att det faktiskt inte är så många som gillar det du gör. Man kan ju inte tvinga folk att skriva ändå.

Något som SKULLE kunna göras är väl lite hårdare koll på uppningsregeln då många av de som får väldigt få kommentarer uppar sina trådar en 5-6 gånger på raken. Men det är ju en rätt slitsam uppgift det med.

Hursomhelst tycker jag att "Veckans Låt" åtminstone är ett steg i rätt riktning.

2008-01-16 02:38
Håller audioforumet lägre nivå än de andra forumen? Eller är det bara lättare att störa sig på nivån i just det forumet?

2008-01-16 03:53
Håller med. Nånstans måste en gräns dras
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger

2008-01-18 23:28
finns ju många andra sajter som sållar sånt på bra sätt... typ den där sajten som Breitholtz har. Eller så kan ni ju själva börja recensera musik i något forum eller tråd och på det sättet göra det enklare för er själva och för de ni bryr er om. Någon måste ju hur som helst lyssna igenom allt om någon ska "dra en gräns".
hate my dress code Gucci this, Fendi that, what you expect hoe?

2008-01-19 00:25
inte för att vara taskig emot dom som försöker föra ut sin musik och utvecklas genom audio forumet måste jag tyvärr säga att t.om de sämsta i england är ungefär lika bra som de bättre i sverige, så jävla skumt, kulturen och lingon är värdelös i sverige tyvärr, bara ett par som klarar det, dock har jag ej stött på någon än som känner, vet och förstår hur rnap ska låta för att slå fett, den dagen, den segern

men all respekt still, det var bara en jämförelse, leta insparation på mer ställen än bara de vanliga allmänna kanalerna och träna minst i 5-10 år så du har ngt att komma med
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2008-01-19 10:11
Först och främst vill jag hänvisa alla i denna tråd till DegenereraD's och Omen's inlägg.
För det andra Proclaimer, om du kollar ordentligt i Audio så ser du att veckans låt har startats igång. Där audioforumets guldkort får sin plats att skina även om de inte är överhypade, men även i  "veckans låt" så kan det förekomma lite sämre låtar då det inte alltid ligger upp tighta låtar.

Jag har tänkt precis som dig, sen tog jag tag och styrde upp "Veckans låt" så att
de yngre samt de nyare i audio skulle få mer av en seriös "förebild" tack vare "Veckans låt", och inte avguda någon som bara dissat fram och tillbaka.

Om du är duktig, och du ligger över medelmåttan i de flesta punkter så kan du vara säker på att du kommer att få skina genom "veckans låt". Jag och de andra moderatorerna går personligen igenom så många låtar vi orkar och sedan väljar vi ut den bästa.
Hittills har Choys (2ggr), Jay, TRA och många andra duktiga vart veckans.
RAWMUSIC.se - myspace.com/TMK6 - myspace.com/RAWMUSICLABEL

2008-01-21 00:44
sen är det väl bra att det finns så folk får ut sin musik och kan få kritik, bra som dålig
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2008-01-21 01:07
mayornas
Jävligt intressant å höra! det är nånting jag tycker man ska tänka på. enligt mig så skämmer man väl ut sig litegranna genom å släpa skitlåtar utan kvalité i nåt. jag kan medge att jag inte vet vad som slår på det sättet, men jag vet vad jag tycker om och jag hör skillnad på bra och dålig musik. alla ska väl ha en chans, men gränsen tycker jag ska ligga nånstans emellan. tycker man ska börja i gränden å sluta på scenen, inte tvärt om. (audioforumet är "scenen" i detta fall) vettig hiphop-moral bara.

Kommer aldrig glömma känslan när jag smyglånade min storasyrras hiphop-skivor å satt å rådiggade till svensk underjord och Jazzmatazz, nu är hiphopen en produkt och handlar bara om fame. dags å vända på det igen?

TMK

Antar att man inte ser det förns nån trycker upp det i ansiktet på en, med andra ord, jag har missat det totalt och låter som en utmärkt lösning på en del problem. men somliga problem kvarstår.  bra grej, bigups

//Bless

2008-01-24 22:15
som tur var är hip hop aint dead och kommer alltid att utvecklas eller att folk hittar classic gems!!!

nu ska jag surfa vidare och köpa lite sinna, tre sinns, snypaz, crucial conflict, e.c. illa och lite annan kvalitets hård chi town rap, sen helgen blir det lite peckhan och brixton orders igen ifrån mykal million, måste ha min musik  bara så ännaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

ni andra kan börja med att köpa nya gubb och obx/jabs mixtapsen ifrån www.illizit.com, bra svensk rap på både svenska och engelska, lyssna när da gambler krossar mc´s ha ha

2008-01-24 22:35
Nått måste såklart göras.
Kalle 13 år gör en låt i sin datamick.
Får 70 kommentarer av sina polare, i samma ålder med samma datamick (dom lånar av varrandra)

Sen är det ett bra antal med sånna här trådar, å mkt aktivitet i dom, som gör att alla som iaf är medelmåttiga hamnar i skuggan.

NÅTT måste göras, det är alldelens för mycket jävla skit som bara tar onödig plats.
Jag hänger inte på frizon, så jag kan ha fel, men måste man inte skicka in nån låt där, för att ens få lägga ut sina låtar på sidan? Goskännas först liksom..

Just nu är det bara skittråkigt att lägga upp nått på whoa.
work some magic

2008-01-24 22:36
"är du bra så får du din hype" - det stämmer till en viss del.

Men problemet ligger i alla dessa "kallar" med newera kepsar som tror att rappa är en innefluga och whoa.nu detsamma..
work some magic