I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-09-29 14:13

Innan updaten.

Ja, vad tycker ni, var det bättre innan dom nya systemen sattes igång eller var det bättre förr?

för och nackdelar.

Jag tycker personligen att det kan bli lite rörigt som det är nu, många som har svårt att länka osv...

yeah so i did what any grown up man would do , i went out like a BETCH!!

2006-09-29 14:21
och svårt att länka hade dom inte tidigare eller?

2006-09-29 14:25
Det förra systemet med skrivfälten tycker jag var mycket smidigare faktiskt. Det man markerade var det som ändrandes när man sen klickade på Bold eller Kursiv. Numer glömmer man bort sej, så när man markerat nått och sen gör det Bold och sen fortsätter att skriva så blir även DET Bold, så man måste markera det som inte ska vara Bold och "unbolda" det. Detsamma med länkningarna, känns bara osmidigt med popup-rutan, speciellt när min brandvägg stänger av satt inga popup-rutor kan förekomma förs jag stänger av brandväggen (?).

Dock är ju det skitsmidigt att man numer kan bläddra tillbaka i mer än 1 sida i taget i valfritt forum. Ladda upp sin bild är rätt soft, likaså Användare Nära Dej-funktionen. Att moderatorers namn i forumen blir Bold när dom är online är supersoft, men jag tycker dte är smidigare att fortfarande ha deras namn längst upp på varje enskild sida för smidighetens skull.

Designen i sej tycker jag automatiskt blir riktigt utdaterad iochmed dessa supersnygga Plus, ! och Minus-knapparna som finns på varderas presentation, så jag tycker dom borde se ut som Skicka-knappen, eller att man gör att hela Whoa ser mycket snyggare ut.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2006-09-29 15:26
saknar uppdateringsknappen, den va bra å klicka på!
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se
Webmaster

2006-09-29 15:44
Vi kommer nog komma med en lösning på textbox problematiken .. avakta lite.

Kul annars att folk har lite poritiv kritik oxå :)
alternativeto.net | whoa.nu | olaj.se | 27kb.se
Manager

2006-09-29 17:10
det nya sättet att länka är skitjobbigt.. palla trycka på en knapp och skriva in urlen en gång till :((!!
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2006-09-29 17:47
yun_di. du behöver inte alls göra det.

du kan skriva vad som helst, sedan markera texten och sedan trycka på knappen o lägga in länken.

det är mycket lättare det än det som var först..
DJ

2006-09-30 13:39
Först och främst tycker jag alltid att det är kul med utveckling. Sidan behöver utvecklas och arbetats vidare med för att det inte ska dö ut och för att det ska fortsätta att vara roligt.

Jag tycker de nya funkionerna med RSS-feed och användare nära dig är riktigt kul och att de nya knapparna på presentationen är snygga. Dessutom är det guld att "Dina aktiva" har återkommit och att man kan välja sig flera sidor tillbaka i forumet.

På den negativa sidan så instämmer jag i kritiken mot de nya textrutorna. De nya funktioner som tillkommit är inte särskilt värdefulla och det negativa överväger. De funktionerna som fanns tidigare var fullt tillräckliga och fungerade enligt mig bättre än det nya systemet där det ofta blir strul med textformateringen. Annars tycker jag att det sämsta varit att "uppdatera-knappen" försvunnit och att jag blir utloggad hela tiden, dock verkar detta ha blivit bättre. Så en stor eloge till Ola om han har lyckats lösa det.

Det är väl mina kommentarer som jag kommer på nu. Kul att se sidan utvecklas, som sagt!

//NickeMannen
I'm back!

NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.

2006-09-30 14:00
tycker allt funkar prima, MEN en sak jag inte förstår är det här slumpvis röda understrecket på länkar. Om det funkar så är det inte så synligt, och ofta fungerar det inte. Tycker det borde vara rätt lätt att fixa?

Har själv lagt in en egen css på sidan så dom blir svara, bold och får understreck, och tycker det känns mest logiskt.

Annars som sagt, annars bara positivt!

"Man bör inte prata med fula människor. Dom kan få för sig att det e okej att se ut så."
http://urr.nu