I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

att moderera diskussioner man själv är delaktig i

Whoa Community - Allmänt om whoa

   

2006-07-11 19:04

att moderera diskussioner man själv är delaktig i

har ni något regelverk hur modereringen ska funka och då tänker jag framförallt på när moderatorer modererar diskussioner de själva är delaktiga i.

jag hamnade precis i en diskussion med soopa-fly i festivalforumet om ett inlägg där (jag anser att) han har fel i sakfrågan och han ansåg då förstås tvärtom. fast det som stör mig är att han i ett inlägg sen när han svarar mig först svarar på frågan - som privatperson - på ett återigen felaktigt sätt och samtidigt använder sina moderatorkrafter i precis samma inlägg för att förbjuda mig från att bemöta det felaktiga han skriver.

han har sen plockat bort hela diskussionen -antingen med motiveringen att den diskussionen var offtopic och det kan jag hålla med om.

MEN, då kommer vi till nästa ruttna sak, han väljer att behålla sitt första inlägg i tråden med den direkta felaktigheten i och det är väl egentligen också att se som ot. istället för att då plocka bort det också om han inte vill tillåta diskussion om sitt påstående.

hur kan ni tillåta moderatorer att plocka bort inlägg som ifrågasätter det de skriver som vanliga debattörer?

Värsta känslan?
olycklig kärlek... händer alltid mej.... :(