I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför skapar vissa aldrig trådar på whoa?

Whoa Community - Allmänt om whoa

   

2006-03-22 16:33

Varför skapar vissa aldrig trådar på whoa?

Jag har hängt här på whoa i snart två och ett halvt år. De första trevande månaderna av medlemskapet var jag en lite halvrädd, smått konfunderad och helt osäker användare. Produktiviteten var följdaktligen inte speciellt hög och på sin höjd skrev jag ett ord eller två i en halvdöd, månadsgammal tråd. Ville absolut inte dra till mig onödig uppmärksamhet, och jag trivdes i periferin som fisken i vattnet.

Efterhand blev jag mer och mer varm i min internetkofta och att engagera mig i trådar, försöka överlista mina debatt-kombatanter samt använda kursiv, fetstil och url-knappen blev vardagsmat. Allt var oerhört trevligt och man kände av en fin liten gemenskap. En känsla av att tillhöra whoa-familjen blev uppenbar, även fast det kanske bara var i egenskap av en pubertal och irriterande lillebror.

När ytterligare en tid passerat, musen börjat bli gråhårig och tangenbordets färg skiftat från vit till svart, var det hög tid att börja skapa egna trådar. Främsta skälet var att tålamodet numera var kortare än önskvärt och att man tyckte sig ha intressanta saker att tillföra.


Att skapa trådar är dock inget alla sysslar med, utan vissa användare är helnöjda med att endast bidra i redan skapade och färdigformulerade trådar eller så skapar man kanske en tråd per år. Detta är ingen kritik mot er som tänker i dessa banor, utan mer en förfrågan om hur ni filosoferar...


Diskussiongfrågor:

* Brukar du skapa trådar?

Om ja:
* Presenterar du då dina egna åsikter, eller är det övrigas tankar och funderingar som är mest intressant?
* Känner du att responsen är tillräckligt tillfredställande?
* Övriga funderingar?


Om nej:
* Finns det någon speciell anledning till att du inte skapar trådar?
* Har du en önskan om att skapa trådar, eller bryr du dig helt enkelt inte?
* Övriga funderingar?

Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.