graffiti
varför ligger graffiti under hiphop? inte för att jag bryr mig eller att att det spelar någon roll (jag är bara sjukt uttråkad) men borde det inte ligga under typ hobby & fritid?
hon hatar mig bara för jag e thug och typ aldrig e där
HAHAHAHAHAHHAHAHA =) vilken fråga?
((MAAD))
aliensnopp Hiphopens fyra element är dj,graffiti,rap och breakdance. bara för på sistonde att det varit så att massa hårdrockare som börjat graffa börjar klaga på att den borde vara under hobby o fritid är nog för avundsjuka. acceptera det, lixom det är som att fråga varför darin inte är hiphopens gudfar. Hobby o fritid är sånt som gäller fiske, odla blommor och ta hand om djur, graffiti är hardcore och ska vara hiphop, HAJJARDU??
www.gbg031.se
haffad Du är ute och cyklar. De första målarna var hårdrockare. Hiphop var helt nytt då medan rock och hårdrock var the shit.
I'm a writer, a poet, a genious, I know it I don't buy cheeba, I grow it www.eyegasm.se
eyegasm hur kommer det sig att det är ett element av Hiphop? det må vara så att dom första graffarna var hårdrockarna, vad fan vet jag, men jag menade att nu när graffiti har blivit ett element, har dom andra som lyssnar på helt annat, tyckt att det ska vara ett hobby och inte under katorign hiphop.
www.gbg031.se
haffad för mig och många andra har graffiti inte ett skit med hiphop att göra. Om du är hiphopare och inlines blir det femte elementet, skulle du börja åka inlines då?
I'm a writer, a poet, a genious, I know it I don't buy cheeba, I grow it www.eyegasm.se
nej men jag rappar eller breakar eller dj.ar inte men jag förstår inte varför inte bara respektera att det är en element och klaga på det hela tiden! du kan vara en raggare och graffa, men ifrågsätt inte varför det måste vara ett element i hiphop, så e det bara. folket borde acceptera det
www.gbg031.se
haffad jag klagar inte, men jag ser inte graffiti som ett element av hiphop heller. "Så är det bara", hehe. För DIG är det så ja.
jovisst, precis, men jag tycker inte man borde ställa såna frågor, låt det vara istället hiphop, graffiti är mer hiphop än hårdrock! aja jag ska inte klaga mera, fred ut :)
www.gbg031.se
haffad Frågan ställer han väl för att han inte hört tramset om fyra element. Graffiti är precis vad du vill att det ska vara.
Sådu menar, att du aldrig hört dom frågorna jag syftar på?, jag vet att trådskaparen skrev nåt helt annat, men det kändes inte så.
www.gbg031.se
haffad Vilka frågor syftar du på?
Typ: Varför fan ska graffiti vara hiphop? varför inte hårdrock?? Varför är graffiti hiphop? hallå det är ju hobby/fritid! Och allmänt: Vem fan har hittat på att graffiti är hiphop? osv. du hajjar nu antagligen va ja menar.. Tycker det är bara rätt störande när folk säger så och kan inte acceptera en liten grej. men jag ska inte bry mig igentligen om era åsikter men ibland käns det som att man måste typ..
www.gbg031.se
haffad Som jag skrev innan så tror jag han frågade det för att han inte hört talas om tramset med fyra element, eller kanske för att han känner till att graffiti och hiphop egentligen inte har ett skit med varandra att göra.
Fyra olika sätt att utrycka sig på. Graffiti: det skrivna ordet, rapping: att använda munnen som uttrycksmedel, breakdance: de akrobatiska rörelserna som bildar en dans och scratching: när man framkallar ljud genom att tvinga en vinylskiva fram och tillbaka under nålen. Det är alltså dessa fyra element som bildar hiphopen, som är hiphopen. Svaret på varför tramset "fyra elementen". aja, vi kan argumentera hur länge som helst utan o komma nånstans.
www.gbg031.se
haffad Vissa tycker graffiti är ett element av hiphop, andra tycker det är bullshit. Det finns inget rätt eller fel men faktum kvarstår att de första målarna lyssnade på rock av olika slag. Idag är hiphopmusik överlag kommersialiserad bullshit. Annat var det från mitten av 80-talet fram till mitten av 90-talet. Det finns såklart undantag men om man pratar om hiphop som helhet har den förlorat sin själ alldeles och blivit nån slags mainstream dynga.
Jovisst, men all mainstream dynga tycker jag fan inte om, finns så mycket bättre artister där som borde stiga upp och låta dom få mer cred istället. Men jag tänker vara en av dom få som låter kulturen leva och hålla fast med det.
www.gbg031.se
men va fan element? vem fan bryr sig, jag har element i min lägenhet men inte fan är dem en del av nån jävla subkultur... jag tycker det är samma sak med breaking och djing, hur många breakar till rap? ingen gör det och man måste faktiskt inte dja hiphop.
hon hatar mig bara för jag e thug och typ aldrig e där