I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tråden "Prov P/Divine Allah" i Sv hiphop online

Whoa Community - Allmänt om whoa

   

2006-01-03 02:38

Tråden "Prov P/Divine Allah" i Sv hiphop online

Får Xeilon, som är moderator, verkligen plocka bort alla mina inlägg där jag argumenterar för att "Prov" de facto är samma person som tidigare kallade sig för "PMC"?

Xeilon menar på att jag för en osaklig diskussion och att "Prov" känner sig påhoppad.

Diskussionen är för det första inte speciellt offtopic eftersom det jag har diskuterat ifrågasätter trådens sanningshalt. "Prov" hette tidigare "andreas_pmc" här på whoa och blev bannad; för vad minns jag inte och det spelar heller ingen roll. Det är i princip allmänt känt att han använde andras beats och utgav sig för att vara upphovsmannen till dessa. Han har även tagit låtar som andra har gjort och menat på att det är hans musik. Därför bör folk vara medvetna om att han mycket väl kan göra samma sak nu och vara på sin vakt. Således är inläggen inte offtopic eftersom topicen är att han producerat vissa beats.

Vidare har jag inte hoppat på "Prov" på något sätt när jag angett hans tidigare identitet då den faktiskt stämmer. Nog för att han skäms för vad han tidigare har gjort under det namnet, men att kalla det för ett påhopp är befängt. Visserligen är begreppet "påhopp" väldigt vagt och diffust, så självklart ska man göra en bedömning från fall till fall, men hur kan man anse att det är ett påhopp att ange någons tidigare alias?

Hur vet jag då att det är samma person? För det första har de båda ett unikt namn, för det andra samma ålder och för det tredje identiskt utseende. Jag har känt personen tidigare och flertalet andra kan skriva under på att båda är en och samma person.

Sedan bör man nämna att Xeilon själv är med i samma crew som "Prov" och verkar ha lite för mycket egna intressen när han utövar sin roll som moderator.

Skulle vara kul om man åtminstone fick diskutera i trådarna istället för att ställa sig i ledet och slänga ut props till folk som knappast har gjort sig förtjänta utav det.

Vem är du, tjänsteman?