I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur gör man whoa snällt?

Whoa Community - Allmänt om whoa

   

2005-12-25 20:18

Hur gör man whoa snällt?

Jag tycker det börjar bli mer och mer hets, hat och negativa inlägg på whoa. I diskussioner råder det alltid delade meningar om ämnet som diskuteras och där måste man ju kunna tala fritt och även negativt om det man pratar om men... Man kan inte ens ställa enkla frågor numera som tvättråd eller vad som helst, utan att någon kommer och spyr galla över hela personen och tråden.

Jag undrar hur man skulle kunna göra whoa till ett snällare ställe, eller om man helt enkelt ska acceptera att folk behöver få hetsrunka sin ångest och ilska gentemot politik, Darin eller Dogge. Jag tycker bara det är trist och även om man ibland av ren tristess känner för att börja hetsa så borde man tänka efter ett par gånger, för inte kan det väl vara så att alla vi människor behöver ondska för att fungera som människor? Jag citerar Agent Smith:

"Did you know that the first Matrix was designed to be a perfect human world? Where none suffered, where everyone would be happy. It was a disaster. No one would accept the program. Entire crops were lost. Some believed we lacked the programming language to describe your perfect world. But I believe that, as a species, human beings define their reality through suffering and misery. The perfect world was a dream that your primitive cerebrum kept trying to wake up from. Which is why the Matrix was redesigned to this: the peak of your civilization."

http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)