I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kan vi få lite klara direktiv i frågan om prosa?

Whoa Community - Allmänt om whoa

   

2005-11-20 01:09

Kan vi få lite klara direktiv i frågan om prosa?

Okej, detta händer nu för andra gången och vill gärna ha lite klarare direktiv över detta för att slippa missförstånd i framtiden.

Tidigare har jag släppt mina textmonologer (ibland med ljudfil också) i blandat. Kriteriet har varit att, om de är tonsatta så ska de ligga i audioforumet, annars i blandat... om det inte är rap/poesi.

Men två gånger i rad har ett par prosa/monologer (eller va man nu vill kalla dom) flyttats till lyricismforumet. Jag citerar reglerna från det forumet.

4 - Endast poesi, sessions och texter i detta forum
Endast poesi, sessions och keystyletexter i detta forum
Nystartade trådar utan verser/texter tas bort eller flyttas. Vad är en session? En session är en färdigskriven cypher som presenteras i sin helhet i ett inlägg. Vad är poesi? Dikter, haiku o.s.v... Filosofi och liknande hör hemma i vardagsfilosofiforumet. Prosa (skönlitteratur) hör hemma i blandat. Vad är en keystyletext? Det är en rimmande radstrukturerad hiphoptext (se regel 9 för mer information).


Kan vi få lite klarhet i frågan?

http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)