I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2005-11-19 18:09

Battla i ventrilo.

Ta er gärna tid att läsa.

Hade en idé. Skulle det inte vara kul om man battlade i ventrilo? För att ta det lite närmare verkligheten. För er som inte vet vad ventrilo är så kommer en beskrivning i slutet av tråden.

Kanske inte så lätt att få tillräckligt många att lyssna på battlen för att röstningen ska kunna avgöras?
Antingen kan man ju då säga att battles sker mellan 19:00 och 20:00 på fredagar eller att man inte går lika långt som till sju i röstningen.
Om ingen kan fixa en ventrilo-server för detta att äga rum på så kanske jag kan fixa en.

Tycker att det skulle vara en kul idé för att se vad de andra hade tänkt att ha för flow i texten osv. Så kan man ju köra med eller utan förskrivet som man vill. För att hindra att folk inte kör med förskrivet kan man ju köra till topics ibland.



Ventrilo är ett program som ofta används av folk som spelar Counter-Strike/CS. Man går in i en server där det finns olika rum att gå in i. Om det är t. ex. 3 pers i ett rum och du går in i det rummet så kommer du att kunna prata med dem.


Blir det inte mycket liv och ljud då?

Nej. Om någon håller på och förstöra på något sätt så kan man kicka eller banna denna personen från servern. Om man vill säga något medan de kör sina rader kan man skriva en kommentar som står ijämte ditt namn sedan. Det finns olika rum osv så alla behöver inte vara i ett. Man kan ju diskutera lite aktivare i denna servern också.

Och för att det inte ska låta hela tiden om någon t. ex. dammsuger så kan man välja en knapp som man trycker in när man ska säga något - så de andra hör. Jag har valt knappen "v", men det är självklart frivilligt vilken man vill använda.



Det kommer att komma olika ljud i början. Dem kan du ta bort om du vill i "setup". Det kommer röster som säger t. ex.:
"teN has joined the channel". Men som sagt kan du ta bort dem.

Hade tänkt att man kan köra i det gamla ventrilo. Det är lättare att få tag i servrar till det osv. Det är också mer använt av andra så om någon har det så underlättar det ju för denna personen.

Om det blir något av det här så kan jag lägga upp en länk varifrån du kan ladda ner detta program. Säg vad ni tycker om idén så kan vi se hur långt det kommer.