Stopp av nya andvändare!
jag tycker att vi ska göra ett tillfälligt stopp för nya andvändare för att skapa en något mer mognare och bättre forum.. som ni ser så skapas dom flesta idiot trådar och idiot inlägg av nya andvändare!
jag tycker att 18 är lagom ;)
men jag är snäll och trevligt.. och jag är 17 ;)
26 låter perfekt tycker jag
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Man kollar personnummert och de 4 sista.. finns script för att kolla sådant.. =)
För skåne! svenskjävel!
Max_P: Finns väldigt enkla sätt att kringgå dessa script oxå.
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16
kungvikke... visst dom går å komma igenom, men det skulle kanske till iaf en viss del att minska fjortisströmmen till whoa...
What would macgyver do?
åldersgräns skulle aldrig stoppa mig iaf..
Man borde få genom gå ett test på ett parallel whoa sen så kanske man får tillgång till dom andra delarna.
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
först sparakr vi ut alla som blivit medlemmar de senaste två åren. sen har vi ett invite system som på gmail. en invite i månaden eller nått per skalle alltså
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!
Åldersgräns funkar inte, finns lika många stjärnor bland 14-åringarna som bland 24-åringarna. Inget test skulle vara säkert i och med att man alltid kan hjälpa sina polare med svaren och även att det mesta går att hitta på nätet. Invite skulle faktiskt vara riktigt bra, framför allt om den som gav en invite var lite ansvarig för att den inbjudne skötte sig de första månaderna. "Om du bjuder in en polare som är ett pucko kan du råka ut för följderna av hans beteende." Skulle nog lugna ner folk en smula :) Men fram till dess så får vi knega på och köra hårt med admin- / mod-jobbet... 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Jag är med DirtY_, stoppa invandringen! hehe, jag föreslog det här för ett par år sen.. Kan bara tänka mig hur soft det skulle vara här nu om jag hade fått som jag ville.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
Producent
2005-05-13 13:31
17-18 vore rätt lagomt isåfall.. men det går ju att fejka rätt lätt att man är äldre om det inte blir en stenhård personnummers koll
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
Jag är nog helt inne på Mr. Afros linje där jag :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag tycker snarare att "de äldre" (18, 19) år är de som har taskigast attityd här på whoa.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Jag stödjer också invites
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Fan vad läckert, Invvites hade var bra chill, jag hade endå aldrig bjudit in någon.. ;) Sälja min invite på ebay då.. :=)
-- Mellanslagsanvändare --
Invites! Lockdown nu!!
Invites Lockdown nu. och kasta ut alla som inte varit inloggad på 1 månad.
----------------------
"Invites Lockdown nu. och kasta ut alla som inte varit inloggad på 1 månad." "det vore en dröm!" hade vart guld!
invites hade varit en bra idé men då ska det vara så att vem som helst kan regga sig, alla kan skicka gb och mess till varandra men dom som inte e "invitade" får inte posta i forumen typ, annars hade det vart jobbigt för dom som e nya att ta kontakt med nån som kan gå i god tro för dom så att säga.
precis, det var logiskt.. eller en rejäl genomsökning på ip-nummer o ta bort alla's alter ego'n(sålänge inte det finns en bra anledning för att ha mer än en användare) för det är grymt mycket drygt folk i forumen nu, vågar folk inte posta själva nuförtiden?
Varför inte bara ha det så att nyregistrerade användare inte kan skriva i forumen på kanske en månad för att lära sig hur saker och ting fungerar här. Inviteförslaget låter lite risky tycker jag om t.ex jag får skit för att nån polare till mig som jag har skickat en invite till får nått ryck och tabbar sig. Det vore som att vara nån sorts extrapappa för nån tönt som inte kan bete sig som folk.
min ide verkar vara lyckat så kör på det
----------------------
jag tycker det borde vara en åldersgräns på 28! iofs skulle jag inte själv få vistas på whoa, men hey, vad mkt fritid jag skulle få... :D annars så är invites en god idé. jag stödjer det förslaget. men jag stödjer inte åldersgränser. striktare krav att uppfylla för fortsatt medlemsskap på whoa borde dock införas.
Om man inte skulle få skriva i forumen under den första månaden har jag en känsla av att ingen ens skulle titta in här under hela den månaden. Kontenta: De kommer ändå inte ha lärt sig hur det fungerar. Åldergräns är också ett dåligt förslag. Det finns många över 20 som beter sig som barnrumpor. Så klart finns detta i alla åldrar. Det skulle inte hjälpa. Invites, hm. Okej. men stackars den person som inte har någon den känner här. Hur sjutton ska denne kunna bli medlem?
What we do in life echos in eternity.
Vore det inte downright elakt att låta valle P13 regga sig och vara allmänt jobbigt medan Lars-stefan P34 tre dagar senare, då regeln införts, måste mingla med admins för att få en invite? Dessutom finns det ju inget som säger att inte valle P13 invitear alla sina odrägliga vänner på störten och därefter blir bannad, ska alla hans inviteade (och reggade) vänner ryka då? Mabandes förslag om att man är ansvarig för sina invites var ganska bra men kanske är svårt att genomföra i praktiken och har vissa uppenbara brister. Men jag tycker inte det är en oviktig diskussion, nivån behöver höjjas... Medlen för att nå det målet borde diskuteras mer... Jag kan tänka mig att en riktigt jobbig registreringsprocess skulle sålla bort de flesta klåparna :D Typ man får skriva en text om varför man vill vara med på whoa.nu, fylla i skiljarder fält med olika onödiga uppgifter och sånt :)
Hårdare moderering med.
Bara vita får bli medlemmar tycker jag! Yaaaay!
12.
eller kanske något som
www.mixdavibe.com har för att bli medlem? klicka på "bli medlem" för att se.. i kombo med invites skulle typ INGEN kunna bli medlem!
vadå? jag dyster?
några här låter rätt korkade. "jag vill bara vara med i en klubb som inte tar emot medlemmar". *host host*
Da_Mastah * "Inviteförslaget låter lite risky tycker jag om t.ex jag får skit för att nån polare till mig som jag har skickat en invite till får nått ryck och tabbar sig. Det vore som att vara nån sorts extrapappa för nån tönt som inte kan bete sig som folk." - Finns en enkel lösning: bjud inte in töntarna från första början så slipper du oroa dig ;) Erkan - Jag vet inte om jag misförstod, men man kan ju inte ansvara för den man blivit inbjuden av (det säger väl sig självt?). Man ansvarar bara för de man själv satt till världen :) Om alla valles polare är puckon så kommer ju de åka ut förr eller senare... Min idé är helt enkelt att det finns en klickbar knapp på varje användares sida där det står "invited by" och som leder till den skickat inbjudan, sen är det upp till varje admin att avgöra om den som bjöd in kunde fattat att polaren inte kunde bete sig. Kanske även en "invites" också, som listar alla som personen bjudit in. Ovanstående knappar är inte så dunderhemliga så att bara admins skulle få se dem, men det kanske vore lika bra ändå... 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Erkan & Fraodi: Det var faktiskt jag som droppade invites ideen så ge inte mabande för mkt props nu även om han utvecklade ideen på ett ganska smart sätt.
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!
Nu kanske ni tar de här med whoa lite för seriöst?
Empire Neje. Man kan inte ta whoa för seriöst!
What we do in life echos in eternity.
Mabande Du missförstod lite kanske, menade inte att man skulle ansvara för den man blivit inbjuden av, bara att ett sånt system kanske inte fungerar så bra pga att valle kan bjuda in många puckade. Det tar så att säga inte bort det grundläggande problemet att det finns puckade användare. Däremot kan det vara ett bra sätt att skapa eftertanke iom att man själv ansvarar för sina invites. Det ligger ju inte i någons intresse att bli utsparkad varför dom flesta lär se till att de man bjuder in är schyssta. Ett tillskott till din ide vore att sätta en limit på antalet användare man får bjuda in. kanske att man får man requesta om högre limit om man visat sig vara schysst lr nått. Dessutom skulle den som invitetat "dummisar" kunna få sin limit satt till 0 osv... Så, kontentan av det hela var att din ide är bra, typ.
Erkan - Ah, då hänger jag med :) 10-4, over...
Banna alla som aldrig varit mods eller admins! Då blir det kvalitet på användarna i alla fall.
"Dekker var en notorisk mytoman som berättade en massa lögner om sin sociala bakgrund och sin utbildning."
Dekker Det finns ett mkt känt rättsfall från EG-domstolen som benämns "Dekker" (177/88)...vi sysslar inte med diskriminering här, vare sig av gravida arbetsföra kvinnor eller icke-administratörer/moderatorer! Det borde väl du om någon veta!
Jag är mot EU/EG, så jag skiter i vad deras domstol säger ;)
"Dekker var en notorisk mytoman som berättade en massa lögner om sin sociala bakgrund och sin utbildning."
dekker Du diggar inte mänskliga rättigheter heller?
Inte i det här fallet, nej.
Hiphopinfinityboarden var fet när man var tvungen att ha handlat av dom för att få konto...
Finns omogna uppåt och neråt, tex. Fimp
Follow the dao, right about....NOW!
Jag tycker att vis ska ultra-ip-banna alla idoter de närmsta 12 månaderna. senn ha en ruggit inträdes test som innehåller: - IQ test - EQ test
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL! KOLLA MIN PROFIL!
NoNobody Jag har varit både moderator och administratör, men hela grejen var ett skämt. Men å andra sidan, ditt inlägg kanske också var ironiskt? Hoppas det, och ber i så fall om ursäkt för att jag missade ironin.
Jag skulle lätt kunna ta något slags personligt ansvar för de vänner jag bjuder in, för att slippa idioter i alla åldrar som det vimlar av...
Prop. wh.01-05 1 § Skada som orsakas av person invitead av medlem svarar denne medlem för direkt som vore den orsakad av honom själv, ändå han ej är vållande till skadan. 2 § Ansvarig enligt 1 § är inte den som 1. gör sannolikt att inviten var ett faktiskt misstag 2. visar att personen som orsakat skada enligt 1 § inte varit invitead av denne vid tillfället för skadan 3. visar att ett direkt ansvar i annat avseende är oskäligt med hänsyn till omständigheterna i övrigt 3 § Sluta dumma er.