I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tack för det whoa-verket...

Whoa Community - Allmänt om whoa

2004-07-30 20:54

Tack för det whoa-verket...

asså, jag är extremt trött på alla som blir bannade över löjliga orsaker, forum tas bort till höger och vänster mm mm...

Vafan hur mkt censur pallar en "hiphop" sida, om vi nu fortfarande ska kalla den det..

Och komigen,, whoa är väl ändå inte Mtv..? det räcker väl att
Z-tv följer efter censur kulturen..

vad är denna sida till för igentligen??? känns som att nått är försvunnet..

tråkigt, tråkigt!!

ha I love hiphop, I don't give a... cuz I love hiphop you know Visionaries always rock the spot, I don't give a... cuz I love hiphop!

2004-07-30 21:31
blev själv bannad pga "oseriösa inlägg" eller något liknande för ett tag sedan. Bullshit säger jag. Även Hitler hade någonstans bakom all denna ondska någon form av humor, men det har tydligen inte (harkel) Mabande..

Tråkigt, tråkigt..
"Get up, boy. I bet you can squeal. I bet you can squeal like a pig."
Admin

2004-07-30 23:18
Handlar väl snarare om att alla ska vara "roligare" (läs: tramsigare) än den som innan skrev ett inlägg, och det blir bara en snöbollseffekt. I mindre skala fungerar det mer lössläppt, men ju fler vi blir, desto hårdare måste man tumma på reglerna helt enkelt.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2004-07-31 00:06
Har folk inget bättre för sej än att gnälla?, följer man reglerna slipper man varningar eller ban, hur jävla svårt kan det vara att fatta?. Kommer upp en sån här tråd var o varannan dag, "buuhhu, whoa är så hårt, blabla fascister, yttrandefrihet". Skulle fan aldrig palla med att vara admin och va tvungen att rensa varje dag.
Walking the street of dreams

2004-07-31 00:33

OK! så om man stör sig på något eller tycker att något är orätt ska man altså inte säga något om detta utan bara va tyst för att det är så... är det så ni menar???

JAA, varför ska man tycka... varför ska man tänka... varför ska man finnas...

DÖD åt all censur!!!!!

emcee_teddy
..Regler är väl ok, och det är heller inte det denna line handlar om..
det handlar om att de som har fått status här på whoa, har låtit den stiga åt huvudet som poliser..!

ha I love hiphop, I don't give a... cuz I love hiphop you know Visionaries always rock the spot, I don't give a... cuz I love hiphop!

2004-07-31 00:39
BONG:
det är skillnad på att kritisera och gnälla.

however, om du bjuder hem folk förväntar du dig att folk ska rätta sig efter de regler du har i ditt hem, eller hur?
....det är samma princip här. när du reggade dig fick du tillstånd till att vistas på whoa, då du samtidigt accepterade whoas regler. precis som du indirekt accepterar någons regler i den personens hem när du stiger in genom dörren. det borde inte vara så svårt att inse.
om någon på en fest hemma hos dig beter sig illa mot andra slänger du väl ut denna, för att de andras välbefinnande går före, eller hur? oavsett om denne person börjat slåss eller använt excessivt ordval så är detta beteende olämpligt för de andras välbefinnande och därför gör du dig av med denne person, eller säger till på skarpen och ger personen en chans till att skärpa sig....
exakt så funkar whoa.

2004-07-31 00:41
Priyan P21
Får jag kinesa på din soffa?

2004-07-31 01:08
<-- Klicka på mitt namn och få reda på sanningen.

2004-07-31 01:44
Priyan P21

..när jag blev medlem på whoa var det inte så som det var nu!! men missförstå mig inte, jag tycker fortfarande om whoa och jag förstår även att det ska finnas regler.. men vafan de som är admins just nu är fan lite väl efter..

som sagt, det är många som tycker samma sak som jag och det måste väl betyda något inte sant..

JAG FÖRSTÅR ATT DET MÅSTE FINNAS REGLER , till exempel saker som kan vara stötande som rasism o kvinno förnedrande mm mm, men jag tycker inte att det är rätt att ta bort ett forum där jag ber om ett recept..!" mm mm

och det är lite väl mkt censur, det är allt jag menar!!!!

den som säger emot det är fan tom i skallen, eller så hör man inte hemma inom hiphop.en som är en kultur lite likt punken där man inte vill ha sånt nertryck av folk!!!

...visst, jag får väl börja hänga nån annanstans, men det är synd att det ska behöva vara så!!

2004-07-31 01:52
"men vafan de som är admins just nu är fan lite väl efter.."
->
tycka vad man vill om dagens admins, men det är iaf samma personer som valt vilka som ska bli admins och har huvudansvaret (howser och stuck), isf är detta kritik du ska framföra till dem.

"som sagt, det är många som tycker samma sak som jag och det måste väl betyda något inte sant.."
->
det är en del som sympatiserar med rasism och kvinnoförtryck med, det måste ju rimligen oxå betyda nåt då, eller?

"eller så hör man inte hemma inom hiphop.en som är en kultur lite likt punken där man inte vill ha sånt nertryck av folk!!!"
->
det handlar väl inte direkt om att trycka ner folk, snarare att få folk att rätta sig efter en mer sansad generell standard och ton. så är det ju iaf vart du än kommer, och har du inte redan upptäckt det, kommer du så småningom att göra det.

sen oavsett om regler funnit eller ej när man reggat sig, man är iaf skyldig att uppdatera sig kring nya regler, accepterar man inte dessa kommer man ju åka ut, eller så får man vara lite klyftig och avregga sig så man slipper det pinsamma, alternativt - acceptera?

2004-07-31 02:03
Priyan P21
Hur orkar du. Varför får inte du bli admin, det är för mig ett mysterium av samma kaliber som Yetin och Loch Ness-odjuret.

2004-07-31 02:09
i don´t... egentligen bryr jag mig inte alls, anser inte att allt på whoa skötts som det borde ha gjorts heller, iaf så...

däremot är det rätt intressant att dra lite klargörande paralleller när folk tycks vilja att det ska finnas maktmissbruk så de får en anledning till att klaga...

loch ness odjuret är rätt intressant faktiskt. likaså yetin. en vacker dag ska jag ta mig an dessa två mysterium, efter att jag kommit på hur egypterna byggde pyramiderna samt vart min favoritmössa är osv. ;)