I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dags att förända Sverige!

Vår Hiphop - Samarbeten

   

2009-06-08 22:20

Dags att förända Sverige!

Hej!

Jag heter Patrik och är en kille som är 24år och som verkligen älskar livet. Jag kommer ifrån en familj med en politisk pappa. I yngre ålder ville jag aldrig göra det han gjorde men nu har jag tyvärr hamnat in i politiken (fast han har lämnat det).

Jag gör det dock på ett lite annat sätt.

Eftersom jag är van att inte göra som pappa gör så har jag lärt mig att inte göra som andra gör.

Jag går min egna väg helt enkelt. Jag har haft en far som suttit i riksdagen och sett hur det fungerar på insidan. Därifrån har jag lärt mig hur man inte ska göra om man vill förändra.

En dag frågade jag pappa: Varför ser världen ut som den gör?

- För att det bara är så?

Mitt svar var ett förvånat ansiktuttryck. Inget kan bara vara så? Kapitalismens fader sa allt har en orsak. Det är en av mina idoler tillsammans med pappa, när det gäller politik och ekonomi.

För att förändra måste man påverka oss - folket - och inte makten. Men det gäller att det finns ett alternativ.

I princip allting vi idag har problem med härstammar ifrån en sak: Det är pengar. När det gäller samhället så vet i princip alla allting om allt som inte handlar om pengar. Pengar är ett ämne som sällan diskuteras när det gäller hur pengar skapas.

Pengar skapas idag till 90% av bankerna. Dessa banker arbetar inte för folket som regeringen gör - eller borde göra.

Jag har tagit fram www.ekonomiskreform.se och skulle vilja ha ett samarbete med musiker för att sprida intresse för en ekonomisk reform.

Om vi låter staten stå för pengaskapandet så skapar man pengar med samhällets välmående som intresse. Inte för att maximera vinsterna som bankerna gör. Det är en myt att inflation är problemet med att staten skapar pengar. Kolla in www.ekonomiskreform.se för mer info.

mvh

Patrik

och tack för bra musik och en intressant sida! :)