I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2013-12-28 22:21

Mpd18 Otakt?

Helt plötsligt nu bara..

Skulle sätta mig ner och spela in en chopp seq i dag hör tickandet, spelar allt i takt enligt örat men alla chopps är 1sek för tidigt eller för sent
Verkar som det bara börjat fuckat i fl studio 11 som jag gjort mig bekväm i medans i reason 5 fungerar allt i takt men är värdelös där så ^^

Den går via usb (usb driven med batteri och sådant)
hur ska den komma off i fl studio men inte i reason? är det något som jag råkat ändrat i fl studio?

någon kunnig som har haft ett liknande problem för google ger inge svar jag söker.

peace.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2014-01-02 15:04
Kollat latency under inställningarna? Ändra så att det är under 11ms så ska fördröjningen vara minimal

Rappare

2014-01-02 17:45
aa, låter som latency

2014-01-02 22:50
Fick ner det till 51ms annars blir det massa cracklande och massa konstig ljud skit... men fungerar perfa nu alla fall.

Man tackar för hjälpen!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.