I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kan inte spela in mina låtar

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2013-05-27 23:07

Kan inte spela in mina låtar

Jag har skrivit texter i många år och är väldigt begåvad om jag nu får säga det själv. Grejen är att jag är så jävla dålig på att spela in. Det blir hur bra som helst när jag sjunger igenom låten för mig själv både högt och lågt men när jag spelar in och lyssnar så låter jag som en traktor. Det skär och hackar i rösten, jag tar i hur mycket som helst och ändå blir det att låta som jag knappt tar i något alls. Har vl med mixningen att göra men jag vill ju inte nöja mig med nåt som låter dåligt.


Jag lägger ner veckor/månader på mina texter och jag slutar inte skriva förns varje rad är perfekt. Jag vill därför spela in dom och göra texterna hörda. Jag brukar sjunga igenom texten när jag lagar mat, duschar osv och då låter det hur bra som helst utan problem men när jag väl ska spela in så blir jag skakig och osäker i rösten.


Jag vet inte om det är för att ljudet blir dåligt pga mitt mixerbord eller om jag blir jävligt osäker när jag ska recca så att det blir skit.


Någon som har haft liknande problem? Vill inget annat än att spela in mina texter men när jag väl ska göra det så blir jag galen och vill ta sönder min dator. Förstår inte vad jag gör för fel.

Kan det ha med mixen att göra?