I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Rappa samtidigt i refräng, hur mixar man det?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2012-08-07 18:28

Rappa samtidigt i refräng, hur mixar man det?

Jag och en kompis har en tung låt på gång. Det enda som oroar mig lite är refrängen. Vi är båda ganska dåliga på att mixa så jag hoppas det finns någon här som kan komma med bra tips.

Det är en djup låt, fast på ett ganska mäktigt beat. Vi ska rappa refrängen samtidigt så den också blir "mäktig" och sticker ut. Men varje gång jag mixar mina overdubs så skrålar det bara och låter otydligt, inte alls som jag vill. Min kompis har en lite dovare röst och min är mer skarp, så det borde väl gå att göra något bra av det?


Man ska väl pana ut accapellorna så ena är åt vänster och den andra åt höger? Hur många spår ska vi göra? Räcker det med min kompis del, panat till vänster, och min del som är panad åt höger eller ska vi spela in ytterligare ett spår var? Svara gärna så enkelt som möjligt då jag inte är hundra på mixning. Använder Adobe audition 1.5.


Tack på förhand!

(Inlägget ändrat av Holken 2012-08-07 18:32:53)