I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2011-08-17 15:01

USB shit

Som vi alla vet så är det mesta kopplat till datorn via firewire eller USB.
Då jag inte är så kunnig om data och kapacitet så vänder jag mig till någon som kan.

Mina USB portar har tagit slut på min macbook pro 13'' och jag funderar på att skaffa mig en USB hubb med egen strömförsörjning och ungefär 8 portar. Har kopplat NI Audio 8 dj+traktor scratch pro, NI Maschine, Midikeyboard och en mus. Det dyker alltid upp fler saker man vill koppla in. Kommer kapaciteten/överföringshastigheten bli sämre?? Det värsta är ju om det blir fördröjning...

Peace
Dj Syo

2011-08-18 02:11
Är absolut inget proffs och det känns som du redan vet det jag kommer säga. Men som jag fattat det, misstänker och gissar, så eftersom du använder separat strömförsörjning så slipper ju datorn dra det tunga lasset genom att inte behöva strömförsörja hubben och det som är kopplat till den. Det BÖR i sin tur betyda att just den delen inte ska ha nån större effekt på datorn. Det jag tror istället kan jävlas är om varje sak har en egen mjukvara som körs i bakgrunden. Så om du märker en större försämring så kanske det kan räcka om du stänger ner dom grejerna du inte använder för stunden. Är PC användare och kan knappt nånting om Mac så det jag sagt kanske inte ens gäller...
Worship Nothing Studios :Inspelning, mixning, mastring, design, musikvideos m.m: http://www.wnstudios.se

2011-09-05 20:10
jag kollade på dedär av nån anledning ja inte minns för ett par år sedan. jag tror ja kom fram till att problemet är att en usb port kan bara rappa i en viss takt,
slänger du på 8 olika saker som hela tiden vill prata med datorn i en hub så får ju naturligtvis dom 8 dela på hastigheten som finns att hämta i enbart en usb port. och det här är kanske mer att rekomendera till saker som inte ska hamna på rätt ställe i en tidslinje :) men ja tror inte datorns övriga usb portar får konkurera med din hub, så du kan ju ha en hub o sätta allt som inte är så noga med hastighet?

rätta mig om jag har helt rätt på fel sätt :)