I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2011-05-04 16:08

Xlr Monitorer

Någon som kan skicka en bild hur du kopplat Studio Monitorer från Xlr Till mixer eller förstärkare eller ngt liknande.

Eller förslag på hur jag ska göra.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-05-08 19:33
Hej, det är extremt komplicerat att koppla en kabel från en monitor till en mixer. Du måste nog utbilda dig till eletriker innan du försöker dig på det här. Mvh

2011-05-12 08:45
På tal om XLR
Är det någon skillnad att köra balanerad eller XLR från monitorn till mixern?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-05-12 20:38
twoIsMagic du vet om att xlr om man använder den till monitor är balanserad? en skärm och två poler 1 / + ... en balancerad tele är skärm och en - och en +. samma sak bara annan kontakt typ. så du lär få samma resultat vilket som. och det är v äl från mixer till monitor och inte moniter till mixer?
Jag e sjukt grym för jag hänger på whoa!

2011-05-16 07:29
Eh...ok?
Har xlr samt balanced utgång
Mixer monitor monitor mixer, whatever...

2011-05-17 08:38
xlr ut från din monitor är balanserad och att att den har samt en balancerad utgång är väl för att den har en TRS ut gång också istället för en TS. förstår du?

2011-05-17 23:50
nah mannen... har inte förstått om jag inte vart stekt heller hehe...
kort o gott, det gör ingen skillnad vilken man kör?
Producent

2011-05-20 03:48
det är svårt att svara på beroende på va du har för mixer, om du vill ha balanserat så blir det bara balanserat om utgången-kabeln och ingången är balanserad

ska ge dig lite alternativ nu utgår jag ifrån att du har xlr ingång samt trs på monitorerna

1)om du har en mixer med tele utgång, koppla en telekabel till trs eller "tele-xlr kabel" till xlr ingången

2) om du har en mixer med rca utgång använd vanlig rca kabel med tele adapter (rca är obalanserat) eller en: https://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=970968&artno=154848 ifall du vill slippa ett det börjar glappa efter ett tag

3) mixer med xlr utgång koppla med xlr kabel
life's a biiatch and then you decide, To do something about it, shit'll only drive you crazy if you allow it