I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"Glapp" i receivern

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2011-02-18 09:28

"Glapp" i receivern

Hallå!

Har länge haft ett problem med min receiver som glappar. Händer väldigt ofta att en av högtalarna (alltid samma) försvinner/glappar.
Detta gäller även hörlurar via hörlursuttaget.
Har haft olika hörlurar, högtalare och sladdar och det gäller alla enheter (dator, cd-spelare, skivspelare) som jag kopplat till receivern.

D.v.s. det är inte själva hörlurarna/högtalarna eller sladdarna som är felet.
Är rätt så okunnig på det här området så har inte en aning om vad det kan vara...
Den har ganska många år på nacken om det kan spela in.

Värt att tillägga är att jag brukar tillfälligt fixa det genom att:
*Pilla i hörlursuttaget. Har en 6.3 tele till 3.5 tele kopplad i uttaget. Räcker att röra lite vid metallringen så återkommer båda högtalarna som de ska.
*Höja volymen kraftigt i någon millisekund.

Som sagt är jag okunnig på det här området, men tycker de här tillfälliga lösningarna är väldigt lustiga. Hittar ingen logisk förklaring till att de fungerar och vad då problemet kan vara.


Är det något mer som man kanske behöver veta om utrustningen för att förstå vad felet är så vore det schysst om någon kan ta sig tid att ställa frågor som jag kanske kan svara på.
Väldigt tacksam för hjälp!

I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly