I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

GarageBand volymen per kanal, ändra nivån steglöst?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2010-08-10 21:38

GarageBand volymen per kanal, ändra nivån steglöst?

Är det någon som har garageband och vet om man kan ändra volymen på varje kanal steglöst, som det är nu kan man bara hoppa mellan kanske 4,6 till 5,2 o.s.v.

Fast det kanske är så att den är steglös på samma sätt som om det hade stått 1,1 1,2 1,3 o.s.v bara att inte siffrorna visar det.


Fast jag har inte sett det i något annat program eller hårdvara.

Jag gör inte musik i det även fast det var helt okej att lägga bas t.ex.

Jag tänker använda det som huvudsequenser och arrangera loopar som jag lägger ihop i min gamla yamahasampler, sequensern i yamahan alltså för sequensern i sp-808´an var inget att ha, det visste jag innan så jag kör min yamaha kopplat A- B- midi in och ut med sp-808´n och gör spår för spår och drar genom min digitalporta till datan med u.s.b´n , då går det fort. Men att sitta och göra hela beats i datorprogram fy jävlar vad det tar tid tycker jag.

Jag förstår det, vilka fördelar som finns då de är uppenbara. Men just beats blir på precis samma sätt. Skillnaden när jag lägger ihop looparna i datan blir ju att jag kan göra små korta bryggor och liknande som inte alls behöver passa i bpm inne i step sequensern i yamahan och då kan jag putta dom rätt på en sekund i datan och det är såklart väldigt bra.

Det här beatet gjorde jag igår (Alex Adiels beat 213) helt och hållet i garageband. Det tog onödigt lång tid för ett vanligt beat. Jag samplade först genom min sp-808 så att det inte blev så fattigt plastljud i alla fall. Så de går att göra beats helt okej i garageband förutom att det saknar time stretch o.s.v. Men att arrangera är rätt smidigt ändå.

här är beatet http://www.myspace.com/alexadielshttp://

www.alexanderadiels.com

www.soundcloud.com/alexanderadiels