I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Värt att köpa MPC 500?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2010-07-15 22:02

Värt att köpa MPC 500?

Hey, Undrar bara om de är värt o köpa en mpc 500? lär man säg snabbt? och äre kul o hålla på med en sådan?

Användaren är inte inloggad ? 

2010-07-15 23:05
hur kul tycker du det är att göra beats överhuvudtaget? tror inte det blir roligare om du har en mpc...

2010-07-16 11:23
Ehm, inte? och om de va tråkit o göra beats så skulle jag ju inte göra beats?..

2010-07-16 11:41
nej det är inte värt att köpa en mpc 500 då kan ju lika gärna köpa en mpd. mpc 500 är lite efter bliven när du i princip måste spela in samplen på datorn först o choppa den där o sen stoppa in choppsen i mpc:n då den har ganska liten skärm för att fixa chopsen själv. i alla andra mpcs slipper du andvända datorn. ja det är lätt att lära sig och kul att hålla på med.

2010-07-16 14:19
nej det är inte värt att köpa en mpc 500 då kan ju lika gärna köpa en mpd. mpc 500 är lite efter bliven när du i princip måste spela in samplen på datorn först o choppa den där o sen stoppa in choppsen i mpc:n då den har ganska liten skärm för att fixa chopsen själv. i alla andra mpcs slipper du andvända datorn. ja det är lätt att lära sig och kul att hålla på med.

En stor del av att använda samplers istället för datorn är att lyssna istället för att titta. Innan MPC 2000 kunde man inte se shit på skärmen men det stoppade inte folk tex Premier från att göra beats.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-07-16 22:24
BIG O; hajar inte riktigt vad du skrev, du sa att den va onödig o köpa, men den är kul o hålla på med? äre inte värt o köpa för pengarna eller?

Användaren är inte inloggad ? 

2010-07-17 09:09
men det stoppade inte folk tex Premier från att göra beats.

men premo använder väl Pro Tools nu??

2010-07-17 11:32
men premo använder väl Pro Tools nu??

Det är möjligt, men kollar man igenom hans katalog så kan jag sätta en bra slant på att de flesta feta beatsen är gjorda på MPC 60. Och jag tycker inte Premier har utvecklats så jävla mycket de senaste 15 åren, d e ju inte som att hans beats är så jävla mycket mer utvecklade nu även fast han kanske använder protools.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-07-17 18:44
Vad han använder nu är ju inte relevant. Kunde folk förr göra beats på en skärm med enbart bokstäver och siffror så kan väl ni :) Det är ju öronen som ska arbeta

Tror inte han gör beats i pro tools, tänker mig däremot att han trackar och mixar där

2010-07-18 00:06
hittade en som kanske går? http://www.thomann.de/se/akai_mpd_26.htm

Kanske går bra o börja med? Men hajar inte riktigt, nån sa att man inte kan spela in på den utan tex i fl studio? Och där finns de ju en grej som heter fpc som är som den, ska man då lägga in instrumenten på fl studio på FPC och sedan bara spela på mpc:en? Är det ungefär som ett midiklaviatur?

2010-07-18 00:48
k-mp P14

det där är en midikontroller..

mpc500 är en sampler med pads :)

2010-07-18 15:52
Skaffa FL Studio till din dator. Då har du tillgång till all hjälp du kan tänkas behöva. Dessutom så är det väldigt lätt att komma igång med.
Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net
Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)

2010-07-18 16:10
jobro jag har o sitter jämt o piller med fl studio :)

Skivsamlare

2010-07-20 12:34
kort; nej inte värt att köpa en mpc500. Spara lite till och köp en 2000xl/1000/2500, tycker jag :)
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss