I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2010-02-11 22:23

CD DJs

Funderar på att köpa in ett dj set! Jag vill ha allt i ett case med tvåkanals mixer och två cdspelare där jag kan scratcha dessa cd skivor... Ni förstår nog ungefär vad jag är ute efter.
Alltså ett portabelt dj set där jag har allt i denna väskan som jag bara kan packa upp på en konsert eller fest.

Någon som själv har ngt sådant eller som kan ge tips på något bra? Jag ligger på en rätt låg budget så allt över 7-8 000 kan jag ju fetglömma just nu.
Tacksam för svar!
pz

Producent

2010-02-11 22:38
Fan va du ska köpa grejer.. MPC för 5-12.000 sen sånt här.
Ta det lilla lugna och vänta och se om detta verkligen är något för dig.
Rätt useless om du köper massa grejer och sedan kommer till insikt om att detta inte är något du vill satsa på i slutändan.

Antar att du inte hållit på länge alls med tanke på din ålder.
One Day.

2010-02-11 22:45
Haha, jag köper inte grejerna... vill bara ha tips ifall jag senare ska inskaffa sakerna. Den tänka MPCn trillar inte in förrän till sommarn. Detta är kanske nästa sommar eller vinter... Jag vet, lite tidigt ute, men ju mer jag vet och ju fler jag frågat, desto störra chans är de att jag hittar de bästa grejerna.

2010-02-12 17:44
På de flesta ställen man spelar finns ju redan utrustning. Kanske inte den bästa, men ändå något. Sen om du bara ska ha den till att öva på, så lär du kanske använda den i max tre månader, sen finns det inte så mkt mer du kan göra för att spela live skiljer sig ändå så mkt ifrån att göra det hemma. Plus att det finns replokaler med allt du behöver, och då känns det väl så där att lägga ut en massa pengar på utrustning som ingen kommer vilja köpa i andra hand....

2010-02-12 18:08
Haha, jag köper inte grejerna... vill bara ha tips ifall jag senare ska inskaffa sakerna.

Verkar mer som att du är en drömköpare.
Kanske ska satsa på att göra egen musik först sen börja DJa.

mpc + dj set. 5+7 = 12k (tog det lägsta från MPC och DJsetet)
mycket pengar där.

Satsa på att fixa ett DAW program och gör beats eller musik överhuvudtaget.
DJ set får du inte för 7-8tusen om du ska ha grejer som ens är dugliga (denon och pioneer)
och sen en mixer på det.
numarks grejer är väl isåfall om du ska spela vinyl .. enligt vad många DJ's säger.

Producerat material till minst högsta nivå
Ingen vågar kicka, ingen vågar kötta så hårt

2010-02-12 18:45
1

för att kommentera MEDORIA, bra utrustning, har ett sjukt bra andrahandsvärde,

2

satsa på begagnat, om du skall köpa... annars hyr grejer ett par helger och testa vad du tycker,

för att återigen kommentera MEDORIA, om man spelar på skit klubbar står där skit grejer, så spela på bra ställen, om inte annat tar man med sig sitt eget och fakturerar detta som uthyrning samt sitt gage,
DJ Dale!*

2010-02-12 18:57
dj dale: jag vet inte om jag skulle köpa andrahandsgrejer, och talar bara av egen erfarenhet.

jag tycker bara det är onödigt att som nybörjare köpa på sig en massa NYA grejer när det finns andra alternativ, thats all.

2010-02-13 02:57
"Sen om du bara ska ha den till att öva på, så lär du kanske använda den i max tre månader, sen finns det inte så mkt mer du kan göra för att spela live skiljer sig ändå så mkt ifrån att göra det hemma."

Va snackar du om? du lär max använda den i tre månader? Dom flesta djs står och nöter och nöter i flera år för att få skills på samma utrustning oavsett hur mycket det än skiljer sig från att spela hemma än live så ger övning färdighet och det visar sig live i slutändan utan en tvekan.

2010-02-13 15:45
tvs: han frågade. jag svarade. utgick från min egen erfarenhet. du får utgå från din och komma med din input men gärna utan att låta som en sur gubbe.

2010-02-15 13:51
jag tycker bara att dina tankar inte riktigt stämmer överens med verkligheten måste jag nog tilläga....
DJ Dale!*

2010-02-15 14:18
jag tror alla är överens om att medoria pratar goja.
www.discotheque.se

2010-02-16 22:07
ja. efter 4 år enbart spelandes skivor varje ons fre lör, så känner jag inte igen mycket av den tanken...
DJ Dale!*