I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

bra alternativ till myspace/soundclick etc?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2010-01-14 17:37

bra alternativ till myspace/soundclick etc?

nån som kan rekommendera något bra alternativ till myspace eller soundclick för att lägga upp sin musik på? myspace är förvirrande och drygt på alla möjliga sätt, och soundclick plockade bort mina remixes efter bara några timmar pga "copyright infringement" eftersom jag inte äger rättigheterna till några acapellas och blablabla...

ubetoo.com eller vad det heter verkar inte heller särskilt bra... jag vill ha en så enkel sida som möjligt, det där med att tjäna pengar per klick skiter jag i....

behöver svar ganska snabbt!

"Den skitigaste jäveln i stan"

MYSPACE

2010-01-14 18:03
Det bästa att kunna sprida musik enkelt är ju myspace.com .. Förstår inte vad som är krångligt?
Redigera profil-Hantera aktuella låtar-lägga upp/radera låtar.. thats it=)

2010-01-14 18:08
sist jag kollade så blir väl myspacelåtar streamade i typ 96 kbps? varje gång jag har lyssnat på något på myspace så har det låtit förjävligt.

...kan påpeka att jag absolut inte är kräsen när det kommer till ljudkvalitet i vanliga fall, men just myspace verkar ha riktigt låg bitrate, i alla fall av det jag har hört

MYSPACE

2010-01-14 18:09
sen tycker jag hela myspace är krångligt över huvud taget...sidan går inte ens att använda i min webbläsare (förra versionen av firefox), och jag vill inte byta webbläsare på grund av en sida som jag inte ens gillar.

...haha, fan vad gnällig jag lät nu, men så är det i alla fall

MYSPACE

2010-01-14 18:16
Alltså, myspace är hemskt, delvis för användare, men framförallt för besökare. Massivt tunga sidor som hänger även nya snabba datorer. Men ju nu har ju myspace gått från att ha varit ett försök till socialt nätverk till ett sorts praktiskt indexeringssystem för musik. Så vill du sprida din musik är det myspace som gäller. Annars finns det rätt många andra, Songrilla, Bandzam, finns svenska också kommer inte ihåg vad dom heter. Men lita inte på att folk kommer hitta dig där.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2010-01-14 18:22
Kan rekommendera soundcloud.com

Där kan du ladda upp låtar i wave om du känner för det för att sedan kunna streama. Välja om folk ska kunna ladda ner eller inte osv.

Finns väldigt mycket musik där iaf också om man vill lyssna på nytt. Söka på stil och hitta en hel massa
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-14 20:23
Finns ju alltid GrooveShark.
Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net
Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)

2010-01-15 15:29
jag undrar bara, har du ens gett Ubetoo en chans? Det är en simpel hemsida när man väl har lärt sig den och lagt ner lite tid. Så är det ju med allt nytt.

Nu har dom även kommit med en extern spelare, som man kan posta lite var stans och som man kan tjäna pengar på! Great!
seize the day.

2010-01-15 19:02
jag undrar bara, har du ens gett Ubetoo en chans? Det är en simpel hemsida när man väl har lärt sig den och lagt ner lite tid. Så är det ju med allt nytt.

nej, det har jag faktiskt inte, antog bara att det skulle vara irriterande mycket reklam och sånt...gick in och kollade nu, och det verkar ju helt ok faktiskt.

fast den externa spelaren tjänar man inga pengar på står det i sidans FAQ

MYSPACE

2010-01-15 20:08
ubetoo.com fick det bli! funkar faktiskt bra

MYSPACE

2010-01-29 10:44
ubetoo.com fick det bli! funkar faktiskt bra

haha fan va härligt! :D vad heter du där då? Vill höra din musik
seize the day.

2010-01-29 12:41

MYSPACE

2010-02-04 14:48
Länk till http://ubetoo.com/problemchild

okej, men bara så du vet så får man inte lägga upp nån annans musik. Så aja baja om du gjort det höhö
seize the day.