I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2009-12-18 20:03

Feedback

Tja, tänkte be om lite feedback på mina beats, införskaffade en 2000xl i augusti. Har provat att mixa lite lätt i cubase le4, ligger två beats uppe nu men flera är på gång.

www.myspace.com/ruccusbeats

www.mixcloud.com/DjRuccus

2009-12-19 00:36
låter bra för att ha hållt på sen augusti man! :D fortsätt så, de du bl.a kan jobba på lite grann är enformigheten, jag förstår att det ska vara någorlunda enformigt men tykr det är liiite för mycket bara :P jobba även lite på att få till ett lite mer tryck i trummorna, även om du vill ha det här smutsiga sköna vinyl ljudet så kan det endå finnas rum för lite tryck ;)

one! / EB
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-19 02:21
tackar jag vet vad du menar, är det jag sitter och försöker bättra just nu. Kollade in din myspace och diggade det som fan, fett skit!

2009-12-19 11:31
tack man! :D men som sagt fortsätt med det du gör så kommer det bli riktigt tungt! hur mycket gav du för din 2kXL? letar själv efter en nämligen :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-19 14:40
Jag gav 7000 spänn för min och då sitter effektkortet i, har 8 extra utgångar och så var zipdriven utbytt mot minneskortläsare så man slipper disketterna.

Vad sitter du med nu då?

2009-12-20 01:39
najs man! :D haha tro det eller ej men jag rockar FL Studio man! xD

One!

2009-12-20 04:58
kommer nog låta bra med tiden! tråkigt bara att första beatet är typ en total ripoff på marc swings låt Mr Fp - live from sweden på hans nya mixtape. Länk till http://www.marcswing.com/

2009-12-20 13:24
Nice, jag satt mycket i fl studio innan jag köpte mpcn, dock försökte jag mer med dubstep då.

2009-12-20 13:26
Hade faktiskt inte en aning om att marc swing samplat samma, men men det är väl så det är. Allting har väl mer eller mindre blivit samplat nån gång förut.

2009-12-20 13:52
Rätt nice, helt rätt sound enligt mig. Du kanske ska prova att dra upp snaren lite grann i båda beatsen.
Skivsamlare

2009-12-20 15:37
jag tycker det låter tungt! Lite mer tryck i trummorna som sagt, då är det biff :)
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss