I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Akai MPD24 + Akai S-series + Logic

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2009-11-24 19:18

Akai MPD24 + Akai S-series + Logic

En dum fråga tycker många, och kanske finns den här på forumet. Jag har kollat så grundigt i tidigare trådar och känner att jag inte riktigt fått svar på min fråga ännu.

Har en MPD24 här hemma som jag arbetar en del med i Logic. Har en S2000-sampler ute i stugan som jag lekte en del med i somras. Eftersom det finns MIDI-I/Os på både min sampler och min Pad-controller så borde det bara gå att koppla in rakt upp och ner. Min fråga är dock nu om det är i exempelvis Wyzex-programvaran jag ska göra presetsen hur min MPD ska agera tillsammans med själva Samplern. I Logic är min MPD standard att när jag exempelvis slår an Pad 1 så är det tonen C1 enligt programmet, är det egentligen bara att plugga in och köra på de tidigare inställningarna?

Det kan vara att jag svamlar ut i luften helt nu och att detta jag har igång med att ställa till med inte ens fungerar. Mata mig gärna med info och om ni har några tips på vad jag kan göra så säg gärna till.

Tack på förhand

Ps. Ska kasta iväg min S2000 snart. Pallar fan inte sitta och läsa av siffror när man ska beskära. Vad bör jag jaga efter? Min budget är låg.