I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2009-10-12 13:37

Mammas gata?

Har lyssnat mycket på låten Mammas gata med Promoe, Supreme och timbuktu och jag tycker personligen att verserna är så jävla gött mixade. Har själv försökt efterlikna denna mixning men har ej lyckats. Så jag undrar bara, om ni skulle försöka efterlikna den mixningen i Adobe Audition 3.0, vad skulle ni använda för effekter osv?

Är grymt tacksam för svar!

2009-10-13 07:06
Lägg upp låten så går det lättare.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-13 07:08
Det är väll inte nåt spc med den? Kompressor och eq och kanske något soft reverb.

Sen tror jag dom spelar in med en rätt bra preamp och mick i ett rätt bra rum. utan något elakt rumsklang.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-13 12:23
Nej jag trodde inte heller det var något speciellt men när jag försökte efterlikna mixningen så fungerade det inte riktigt. Jag har ett bra mickbås, en bra mick och preamp så det borde inte vara problemet. Aja, tack för svar i alla fall!

2009-10-13 13:51
Jag får till liknande ljud. testa skär bort lite i lägre mellan registret