I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

skitkvalitet när jag spelar in ljud i audition!

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2009-10-11 17:21

skitkvalitet när jag spelar in ljud i audition!

jag har nyss skaffat ny dator (med vista, hatar skiten redan), och nu när jag spelar in ljud i audition så blir det skitkvalitet...basen försvinner helt och hållet, och ljudet låter tunt och jävligt.

jag vet inte om det gäller enbart i audition eler hela datorn, försökte testa det genom att spela in i windows ljudinspelare och jämföra, men filerna som sparas i ljudinspelaren går inte att lyssna på av nån anledning.

nån som har haft ett liknande problem och kan hjälpa till?

Jag vissla' på en taxi, den formligen flög
Den skulle vara ny, men skylten ljög

2009-10-11 18:57
Tanka hem någon trial för något annat program och testa där. Vista är väl överlag inte det bästa du kan ha när det kommer till att spela in dock.
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2009-10-11 20:57
Bärbar eller stationär? Vad för ljudkort använder du?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-11 21:16
Tanka hem någon trial för något annat program och testa där. Vista är väl överlag inte det bästa du kan ha när det kommer till att spela in dock.

testade i audacity nu, och det lät likadant...så då är det inte audution det är fel på i alla fall.

Bärbar eller stationär? Vad för ljudkort använder du?

stationär, och ljudkortet är Realtek, mer exakt vet jag inte, var kollar man det?

2009-10-11 21:30
det är alltså ett "vanligt" datorljudkort eller? med minitele ut och ingångar? (ofta i olika färger, grönt, rosa, blå osv)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-11 22:46
japp, precis.

2009-10-11 23:00
och vad för mikrofon?
mhm

2009-10-11 23:14
Kolla hur du har kopplat. För isf låter det som att du har kopplat in i fel ingång kanske.

Den ingång du ska använda är blå / line in. Rosa är mikrofon in, tex för mikrofon på ett headset.

2009-10-13 12:17
Nu börjar det bli en del missförstånd här...jag har ingen mikrofon, det jag menar är att jag inte kan spela in ljudet som går genom ljudkortet. Till exempel om jag ska spela in ett ljud från youtube.

Alltså...ingen mikrofon, ingen mixer, inget monsterljudkort. Men det ska ju ändå fungera, det gjorde det på min 5 år gamla dator innan jag köpte en ny.

2009-10-13 14:16
jaha dåså. haha ja då var det ju en annan sak, och jag har ingen aning.

mhm

2009-10-14 12:07
Då är det ju antagligen ljudkortet som inte är så bra på att spela in. På gamla datorn lät det som typ 48 kb/s när jag spelade in, nu hör jag ingen skillnad när jag rippar låtar från Spotify.
Beat the odds like an abusive freak show owner

2009-10-14 12:11
1. Om du har ett externt ljudkort (USB) så måste du disabla de andra ljudkortet i din dator genom enhetshanteraren, annars kommer dessa 2 att krocka med varandra.

2.Om du inte har ett externt ljudkort så kan det vara en drivrutin som fortfarande krockar med de ljudkort du använder för att spela in.

Om du inte får rätt på de så föreslår jag att du ringer till Musikbörsen eller något liknande som har mkt med program till musik att göra.
Dom bör kunna vägleda dig.

Fridens!
Http://www.soundcloud.com/MackeMaple <--