I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tjutande i högtalarna.

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2009-09-03 10:04

Tjutande i högtalarna.

Tjena, har sen någon dag tillbaka märkt att mina högtalare "tjuter" till ibland, låter lite som ett "blip" ljud...

Det började i förrgår när jag satt i fl och helt plötsligt "blipade" det till..
Sen kommer det och går, men grejen e att det endast tjuter till när jag sitter å bakar beats.

Någon som kansvara på vad det är som kan vara fel och hur man möjligtvis kan fixa det.

Tacksam för svar. Mvh/ Micke

2009-09-03 19:02
Någon som har nåt att säga ?

2009-09-05 16:50
Kan bero på fysisk rundgång i någon utrustning. Jordfel i högtalarslingan eller skivspelare och liknande kan låta som ett surr eller tjut. Det är svårt att svara på utan att veta vad du har för set-up.

Om du bara kör mjukvarumixrar och synthar och sånt ligger problemet säkert i någon inställning någonstans. Kanske en dum fråga men har du på en mick som tar upp ljudet och skapar lite svag rundgång?

Såg nu att du använder FL. Där kan jag inte hjälpa tyvärr. Är själv inte så bra på det. Prova spara all projekt och installera om programmet om det fortsätter.