25 tangenter vs 49?
Vilken av dessa skulle ni personligen valt om båda kostade 500kr? Motivera gärna erat svar med :) Vad tycker ni rent allmänt om 49 tangenter och 25 tangenters midi-klaviaturer?
Brap brap!
25. jag kan inte spela direkt och då räcker 25 för att lägga lite trummor, bas o melodier. sen kan man ju även skifta oktav under tiden man spelar om man nu vill det. själv skulle jag vilja ha ett 25 tangenters keyboard med inbyggt ljudkort som har preamp o allt det där nödvändiga. kompakt o smidigt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
49, även om jag tycker det är för lite det också Vad ska man med alla rattar till om man kan göra det i programmet lika bra?
Twang System fi de werl
49, för att 25 knappt ens går att spela basgångar med. 49 är en kompromiss men ändå okej i och med att de inte heller tar så mycket plats. Om vi skulle ponera att jag bara kunde ha 2 klaviaturer skulle det vara ett på 32-35 och ett 76. Rattarna på midicontrollers behöver vara "endless encoders" om de ska vara till någon större nytta.
Promotor
2009-08-25 19:05
jag har en m-audio keystation 49e, och ska snart köpa mig en antingen: m-audio oxygen 8 v2 eller... behringer umx25 tycker det är smidigare, och "snyggare" med 25 tangenter.. och det är ju bara produceringssyfte lixom..
Jag har en 25 men det blev för lite så jag köpte en cmu med 88
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Promotor
2009-08-25 20:10
Nelione P19 vad för 25'a? säljeru?
Redaktionen
2009-08-25 20:32
Promotor
2009-08-25 20:52
Nelione P19 ha mig i åtanke som potentiell köpare! Vi höres inom 3 dagar! Vart bor du? Du får i hemläxa att kolla upp frakten! pz
Örnsköldsvik! frakten är högst 80kr iaf.
För de som inte har så mycket utrymme / inte är så bra på att spela rekommenderar jag 25 tangenters även om det är på tok för lite egentligen. Du kommer långt på 49 tangenter, men jag skulle satsa och skaffa ett elpiano med 88 tangenter istället för att hatta runt med mindre. Det tar upp en del spejs men du får ju kvalitén. Inga av mina beats är inspelade med keyboard dock.
Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)
Jag kan inte spela, men man vet ju aldrig ifall man skulle bli sugen på att lära sig.
Brap brap!
Precis, och med 25 tangenter är det i stort sett en omöjlighet. Jag har ett 25-tangenters, skaffade det för att kunna ta med mig. Tycker ändå att det är för stort för att ta med sig, så därför står det bara i vägen hemma... kanske borde köpa ett Korg Nanokey istället? Eller ett roll-up piano?
Korg Nanokey eller roll-up piano tangenterna såg sjukt osköna ut. 330kr med gratis frakt hittade jag en för. 61 tangenter
Brap brap!
Promotor
2009-08-25 23:05
PAC-MAN Nanokey är ju både gräsligt ful och oeffektiv :P sen känns den mer som ett dator-tillbehöver än ett instrument!
för er som vill ha små midikeyboards så är ju akai LPK25 på gång. Ser mycket bättre ut än Korgs Nanokeys!
Promotor
2009-08-25 23:20
Fresh2Death P21 Grymt mycket snyggare än nano! Har du info om när den kommer? innan jag läste ditt inlägg tänkte jag googla priset nämligen! Skulle gärna googla, men mobilt bredband på landet.. yeah u know
ingen aning... fick reda på att den fanns igår... Så kan inte alls mycket. Men hittade en video från akai på youtube
Får hoppas på ett bra pris. F.ö vart jag lite sugen på en roll up piano efter lite youtubande :o
Brap brap!
Optimistisk - Jag tycker nog de flesta midiklaviatur är just fula datortillbehör, instrument har jag min beskärda del av :)
jag skulle satsat på 49. inte ångrat mej en sekund sen jag köpte en större. fast klart inte lika smidig att ta med för spelningar.
o mycket rattar o reglar är alltid bra så man slipper rita sina automations.
jag har alltid kört med 49 och numera kör jag med 61 tangenter. satt på en kurs förut och skulle jobba med en 25'a... aj aj! jag rekommenderar det inte. inte roligt alls, men det är väl en smaksak.
Det blev en 49 tangenters. Skulle jag ha köpt en 25 så skulle jag nog tyckt att det var för litet känner jag nu.
Brap brap!
ja har 61 o de räcker inte ens egentligen :(
http://www.myspace.com/splitkeysbeats