I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vilket program är bäst för mixning

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2009-07-28 23:03

Vilket program är bäst för mixning

Tjena, vilket program är lättast att använda om man ska mixa, vilket är bäst? vilket lär man sig lättast, ni fattar, skulle va väldigt tacksam för svar!

I will allways be the same, No mather what!

2009-07-28 23:41
Jag tycker cubase är enkelt.
Men det kan vara för att jag suttit med et ett tag dock..
New Generation of Music
Mix&Mastring: 100kr/låt
Inspelning: 100kr/tim

2009-07-28 23:50
Cool edit kanske inte är bäst men det är bra och simpelt.

2009-07-29 00:46
finns inget program som är lättare att mixa med. Visst något program kanske har någon funktion som inte finns i något annat program... Men lär dig ditt program och du är bra för att gå!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-29 05:53
finns inget program som är lättare att mixa med. Visst något program kanske har någon funktion som inte finns i något annat program... Men lär dig ditt program och du är bra för att gå!

Tkr det där lät lite ologiskt, t.ex Adobe audition/Cool edit är bra mkt lättare att komma igång med och lära sig om man jämför med många andra program.

Tycker du ska börja med Cool edit / AA sen när du lärt dig hur det funkar osv så kan du börja jobba dig uppåt och förflytta dig till ett annat program.

2009-07-29 11:37
Pro Tools eller logic
"Fuck Robin and Batman, I'm robin' with a bat, man"

2009-07-29 12:03
donk1n P17

Tycker Cubase är mycket lättare att komma igång med än Cool Edit. Tydligare gränssnitt än cool edit och bättre.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-29 13:57
Lika bra å satsa på ett ordentligt program från början... allting är nytt i början, men man lär sig och när man väl kan det så tycker man ju det programmet är enklast....

Så dumt att begränsa sig med halvkassa program om man ändå har tänkt att byta sen... ju längre man använder ett och samma program desto mer behärskar du ju det och lär dig använda det effektivt och bra...

Dessutom så använder man ju oftast VST eller DirectX-plugins som du mixar med i ditt program... och där kan du i stort sätt ha samma plugins när du mixar vilket program du än använder....

Jag hade tipsat om Nuendo... det är släkt med Cubase på något sätt, ser nästan likadant ut, fast känns smidigare och bättre än Cubase på flera sätt... Steinberg som ligger bakom båda... enkelt men kraftfullt program...

Finns massor av tutourials och guider för att lära sig på nätet....
~ Digital Dirt Ent. ~
www.twitter.com/digitaldirtent

2009-07-29 17:54
Tack så mycket,
Donk1n jag kan redan hela cool edit, men känns som det är dags att gå upp till något mer avancerat :) blezz
I will allways be the same, No mather what!

2009-07-29 19:54
tycker magix 14 e fett..

2009-07-29 20:07
JHEmusic P15

Hehe varför frågar du om vilket program som är lättast att använda och lära sig när du samtidigt kan cool edit och vill ha något mer avancerat. ;)

2009-07-30 01:24
skulle något mer avancerat göra bättre mixar?

som nån sa så länge du kan köra vst pluggar osv så spelar det inte någon roll

jag skulle satsa på logic / cubase / protools om du vid senare tillfälle vill producera musik / redigera ljud