I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

VST Tune Module/Effekt?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

Producent

2009-07-15 22:29

VST Tune Module/Effekt?

Tänkte kolla här om nån vet av om det finns en VST Tune Module/Effekt?

Det vill säga att tex ibland så har man laddat hem en sjukt soft vst instrument men så har den inte nån ratt så man kan fine tunea med :(

T.ex när man har en sampling och vill lägga Bas/Stråkar/Piano osv så vill man ju kunna fine tuna om tonen ligger lite off.

Så finns det nån där ute som vet om det finns en sån där vst module? eller kan skapa en?

2009-07-15 22:52
lättast att finetuna samplen, alla samplers måste ju ha funktionen?

2009-07-15 22:54
Alltså jag tror att realtidsfinlir kostar mycket processorkraft, antares autotune etc...

Producent

2009-07-16 00:15
lättast att finetuna samplen, alla samplers måste ju ha funktionen?

Inte på min mpc 2500 (iaf inte vad jag vet iaf) jag vet att man kan finetuna en bas ton osv men finetunar man en hel sampling så är det lätt hänt att den hammnar otakt.

Alltså jag tror att realtidsfinlir kostar mycket processorkraft, antares autotune etc...

Jo jag vet jag tänkte också i dom banorna men det blir nog bara jobbigt.

Men tack ändå!

2009-07-16 01:02
tror du menar pitchshift, ändra tonhöjden men inte längden.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-16 03:20
FL Studio kan fixa den saken ganska enkelt. Du låter FL kontrollera tempot på samplingen och sätter dess tempo till det angivna. Sen så är det bara att finjustera tonhöjden.
Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net
Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)
Producent

2009-07-16 23:44
tror du menar pitchshift, ändra tonhöjden men inte längden.

Det ska jag spana in, vet du om man kan göra det medans man spelar upp beatet?

FL Studio kan fixa den saken ganska enkelt. Du låter FL kontrollera tempot på samplingen och sätter dess tempo till det angivna. Sen så är det bara att finjustera tonhöjden.

Jo det vet jag redan men jag använder mig inte av FL jag kör hårdvara, Har en V-Machine som jag har mina vst instrument på som jag har kopplat till mpc´n

2009-07-20 22:36
gamla hederliga FM7 har tune! grymma basljud oxå!
 http://www.knuckleproduction.com