I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

iMac + Apogee Duet + ?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2009-03-29 23:14

iMac + Apogee Duet + ?

Jag är snart ägare av en iMac och har antagligen bestämt mig för att köpa en Apogee Duet till denna.

Nu behöver jag bl.a en Midiklav, och då undrar jag lite vad jag ska driva den från. Är USB nått att ha? Vad har jag annars för alternativ?

Jag har redan mikrofon, behöver jag nått för att komplimentera den?

Tack på Förhand!

2009-03-29 23:46
Alla midiklav kör väl USB nästan. Apogee har inget midi in va? Isf har du ändå inte så mycket alternativ =)
Sen behöver du nog inget mer. Har hört att preampsen i apogee ska vara riktigt bra så det är ju inget du behöver köpa till. Bara köra på.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-30 16:35
Fan va gött.

Tack så mycket!

2009-03-30 18:42
Det är sjukt bra AD/DA i de flesta aporgee-prylarna.. Preampsen är transparenta.
Vart har nöjet tagit vägen med att leta samplingar från vinyler bland dagens såkallade producenter?

2009-03-30 23:44
Korkad fråga?

AD/DA ?

2009-03-31 00:12
Omvandlingen av Analog till Digital Signal och tvärtom. Om man lyssnar på en låt och sänker i volymen i datorn och har ett ljudkort med dålig DA kan man börja märka att detaljnivån sjunker och kan nästan ge en gateeffekt med brus och fräs...
Vart har nöjet tagit vägen med att leta samplingar från vinyler bland dagens såkallade producenter?

2009-03-31 20:44
donkasper: det gäller ju inte bara dåliga d/a's utan alla. inte sänka volymen före d/a-omvandlingen eftersom man då får "en massa bitars tystnad ovanpå musiken" i brist på en mer utförlig förklaring.
http://www.myspace.com/electroboogiebeats

2009-03-31 21:34
Ahh okey, då förstår jag! Förstod bara inte förkortningen.

TACKIS!