I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ska köpa en ny dator endast för musik, förslag?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2009-03-18 23:15

Ska köpa en ny dator endast för musik, förslag?

Tjena, jag ska köpa en ny dator för min har jag haft alldeles för länge!
Jag är ute efter en BRA dator som klarar det mesta.

Bara ge mig förslag :) Jag har kollat på en frost dator (den billigaste av dom), är sånna datorer bra? som är anpassade för musik eller är det bättre att köpa en spel dator?

Peace

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-18 23:22
www.komplett.se

Ta en dator runt 6000 och ta bort Operativsystem så du får den 1000kr billigare ( om du inte kan fixa det själv ) .... Komplettera till bra prestanda osv.. Du väljer själv där.. :) Kryssa i och du kan få en superbdator för 6000-8000 ... Done
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"

2009-03-19 16:03
Asså grejen är att en gaming dator är nåt som fungerar SKIT bra till musik produktion.
plus att du kan spela spel. Vad är då felet med en gaming dator? :)

Har faktist inte fattat varför man ska ha en speciell dator till musik haha. Okej mycket ram-minne och sen att processorn är bra. I princip inget mer du behöver ha faktist.

Men för att göra de lätt: NÄSTAN ALLA Datorer med 2gb ram kommer klara av din musik produktion.
Producerat material till minst högsta nivå
Ingen vågar kicka, ingen vågar kötta så hårt
Rappare

2009-03-19 16:56
Jag har 512Ram och alla musik program och grejer funkar helt felfritt =)
Då har jag!
Prodda beats
Inspeling

och lite annat! :)
fosho

2009-03-19 17:26
Okej de låter ju bra som fan =)
men de blir inte tungt för datorn när du sitter i flera program samtidigt?

2009-03-19 19:05
okej TMy då kanske du aldrig mixar riktigt seriöst? Tror inte en dator med 512mb ram klarar av fler än 10 tracks i ett musik program ..
Förmodar att du använder adobe 1.5 eller liknande! Lägger du ens effekterna i mixern (som dom är till för) eller lägger du på dom direkt?

Tror ändå det blir en gaming data :) verkar vara bra. Tack för tipsen.

Två Upp /DMS
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-19 22:05
Jag har 512 i ram på min stationära och den håller inte när jag börjar komma upp runt 15 tracks o en massa mixning på det hela. Blev lite bättre med det nya ljudkortet med, men det märks att jag behöver mkt mer prestanda.
Jävla förbandade förband

2009-03-19 22:05
ZooLive ... Finns sidor där du kan fixa datorn till bästa prestanda...har också 512RAM dock går den som 1-2Gig pga det :)
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"

2009-03-19 22:20
Är ju tänkt att fixa mer ram till den. Vet dock inte hur mkt jag kan sätta i. Är ingen expert på den biten, men det borde väl n fackman kunna veta?
Jävla förbandade förband

2009-03-19 22:22
Googla? typ.. "RAM-mine för (Datornamn)"

2009-03-19 23:57
mac. proddar och spelar in på min macbook, funkar överdrivet bra.
http://www.myspace.com/rickyrillzbeatz
"Jag får mitt nyaste ljudkort på torsdag/fredag, men just nu har lite sämre grafikort derför det låter som det gör" - Nilleyo

2009-03-20 13:23
Först måste du kolla vad ditt moderkort pallar för sorts ram-minnen alltså hur snabba ram-minnena ska vara t.ex 800 mhz eller kanske 1066 mhz :)

jaja Lycka till DMS-Music P14

2009-03-20 18:28
enklast att kolla vad för ram minne du ska ha är ju att plocka ur ett minne och skriva upp vad det är för Mhz på det. Om du är osäker skriv upp allt. Och dra till en dator affär och säg att du vill ha såna. Har jag gjort jämt. Hade 512 Ram. Och kör nu med 2 GB Ram funkar sjukt mycket bättre allt...

2009-03-20 18:40
www.komplett.se .. är de det bästa stället att köpa dator på?
Det är skönt att kunna få välja massa grejer alltså hur mycke ram vilket grafik kort osv!
En polare köpte sin på typ office one eller va de hette! Någon som vet ngt om de? Peace

2009-03-20 19:12
minnst 2000ram säger jag bara
Rappare

2009-03-21 15:10
DMS-Music; Haha jo har mixat åt en hel bunt med duktiga rappare och även till mig själv! jag har använt Cubase med gick ganska snabbt till adobe igen! 512Ram funkar galant för mig och har gjort i alla år jag har använt denna dator.Klart det skulle vara bättre med lite extra men det jag menar är att 512 har funkat helt felfritt för mig med alla musik program jag har testat! :)
fosho

2009-03-24 12:22
köp saker för sig själva. Sätt ihop den själv. billigare och du får bättre dator. jag har en riktigt bra dator som jag satt ihop själv. allt köpt på komplett.com . De e mitt tips

2009-03-24 21:49
Vill inte ha någon kommentar ifrån dig weestby tyvär, hehe :)
Men du kan nog inte hålla dig borta.

2009-04-02 17:33
Hoppar in nåstans här. En fråga DUGER dell datorer till musik ?

2009-04-02 17:37
Uh... om det är en bra Dell-dator så.
Beat the odds like an abusive freak show owner

2009-04-02 21:11
Skulle aldrig köpa en märkes dator xD för då betalar man 20% mer p.g.a att de står "DELL" på den :P
Rappare

2009-04-02 21:56
Jag har Dell (A)
www.soundcloud.com/slackerlifecrew

2009-04-02 23:33
Slackerlife P19 : Märks på ditt nick :)
OST!