Remixtävling på MyBestFriendIsMyGrind.com - Vinn en keyboard!
I förra veckan länkade jag upp med Herbert från Afasi & Filthy för att droppa förbi musikaffären Jam och den gamle graffitiräven Johan Funk. Vi hade tidigare över telefon disskuterat hur denna, Stockholms mest välsorterade butik för musiker, skulle kunna ta plats på MyBestFriendIsMyGrind.com. Svaret var givet, en remixtävling där producenter får chans att synas och höras samt hypa upp sin studiouppsättning ett par nivåer. Så, är du en hungrig up-n-coming producent i behov av en JJ-Lab KS49 klaviatur och är sugen på att remixa Afasi & Filthys sjuuuukt bangin låt "Hahaha" är det bara att följa instruktionerna below: 1. Lyssna in dig på orginallåten så du förstår hur grymma Afasi & Filthy är! 2. Kolla in videon med Afasi från Jam där han presenterar vilken sorts remix han är ute efter och vilket pris det är du vinner. 3. Ladda ner accapellan. 4. Gör en remix. Du har helt fria händer! Klipp i vokalerna, lägg till en annan rappare, gör house, techno, hiphop, r&b, dancehall, grime, emo eller vad du nu känner för. 5. Skicka in ditt bidrag till [email protected] senast den 24:e Mars. 6. Surfa in på MyBestFriendIsMyGrind.com den 27:e mars och se till att få folk att rösta på just DITT bidrag. 7. Vinn folkets kälrke och få en JJ-Labs - KS49 hemskickad på posten! 8. Gör dig redo för nästa remixtävling! Mer info och chans att ladda ner låt samt accapella hittar du här:Länk till http://www.mybestfriendismygrind.com/afasi-filthy-hahaha-remix-competition/ Sir David Husselhoff My Best Friend Is My Grind Respect My Hustle Entertainment (Inlägget ändrat av 370HSSV 2009-03-23 19:46:47)
My Best Friend Is My Grind
fett nice att ni gör sånt härt, props på er!
Blunted in stockholm
Sweet stuff! Lycka till allihop
www.FREEBEATS.SE - Uppe igen!
Redaktionen
2009-03-17 19:24
Skivsamlare
2009-03-18 13:33
Någon som vet svaret på INOK's fråga?
haha han gör sig på i tvrutan..
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
Är man producent så ska man kunna lista ut en BPM. =) Det har redan nu kommit in 2 bidrag! Ingen av dem skulle jag i förhand sätta som vinnare. Kör hårt!
Skivsamlare
2009-03-18 18:17
klart man kan lista ut det, men skulle vara trevligt att få ett exakt nummer? det är la bara att fråga filthy (antar han proddade den första?).
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
109.25
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
fick 83 nu
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Redaktionen
2009-03-18 19:02
83.1 kör jag på.. fuckar iofs upp sig efter det varit "tyst".. jag langar snart mitt bidrag.. har gjort lite elektroniskt för första gången.. men har med en gura så att det inte blir allt för jävligt.. :P ska det alltså vara lite mer än en månad från att man skickar in beats till att folk ska rösta?
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com http://www.danielmeyer.se
Måste bara fråga hur många bidrag man få skicka in?
Verkligen inte den typen av grejer jag borde försöka mig på, men kanske knåpar lite ändå :)
jag tror att jag kör mitt på 83.3 eller nåt sånt. men som någon sa blir det lite weird efter ett break eller vad det är. så jag klippte lite i beatet, körde ett tomrum med bara acapella. så det blev ett fint litet uppehåll, sen bouncar det igång igen.
83 bpm fick jag det till..Som som ni andra säger fuckar det upp sig i andra delen.
Man får skickar in fler bidrag.
Redaktionen
2009-03-19 20:03
LEONTIN du har förväntningar att leva upp till.. ;) Hehe, då hoppas jag att ni inte blir besvikna!
Ladda ner ALL IN 1 MIXTAPE:
www.leontinproductions.se
Jag är nog också på. Om jag blir nöjd i alla fall
^^samma här... langar om jag blir nöjd. Började med ett projekt tidigare idag!
Producent
2009-03-20 04:20
Yeah man kanske borde göra lite BOOM BAP av Afasi :) hehe
vill inte va den som e den men vem fan vill ge beats till transor?
Rätt kul detta, fan jag lessnade ur på mitt projekt efter att ha hört "SATSA PÅ DEN SNABBASTE greyhound" raden lite för många gånger från acapellan :D
Redaktionen
2009-03-21 13:11
mailat in min nuew..
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
smekte ihop en remix för några dagar sen.. blev rätt najs checka den på
spacen
www.myspace.com/spydaprod largemoney ent.
Redaktionen
2009-03-23 09:17
vad folk klagar på att rappen fuckar sig.. d e väl bara klippa ... den går i 83 .. han som fick den till 166 ... e för att han kör dubbla hastigheten..
Så, då var det inskickat och klart. Bra mycket smutsigare än Spyders version även om den var fet också. Peace
ah ja e opå!
www.myspace.com/tonyissla 2011 lika med NY SKIVA!!
Knåpade ihop en jag också, ska bli intressant att höra vad folk hittat på :)
damn va sugen jag blev på det här asso.... . . . .
rap- http://www.myspace.com/FrankieNobel beats- http://www.myspace.com/rollablaize Disturbed Vibes Basement
MEN BLÄÄÄ FAAAN DÅ! nu var jag seent ute :(... skit med!!!
får man alltså lämna in den 24e också? haha , kan kanske göra en under dagen imon då!
Dusty Dress BÖR ta hem detta!
mok vurban
Redaktionen
2009-03-24 13:00
Lägger ni upp alla bidrag eller väljer ni ut några som tävlar mot varann?
Redaktionen
2009-03-24 13:38
haha snälla ingen kompisröstartävling
www.myspace.com/spydaprod largemoney ent.
Redaktionen
2009-03-24 16:00
6. Surfa in på MyBestFriendIsMyGrind.com den 27:e mars och se till att få folk att rösta på just DITT bidrag. flest kompisar vinner.. :)
(Inlägget ändrat av 370HSSV 2009-03-24 16:00:30)
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com http://www.danielmeyer.se
Moderator
2009-03-24 17:20
jag kommer rösta på alla i tråden <3 rösta tebaks snälla :(
Är också lite skeptisk till hela det här kompisröstandet. Lite trist att det blir en popularitetstävling.
ja vadfan, kompisskap kommer ju stå över "bäst beat"...känns ju inte som att det kommer bli fair, men vadfan man ska inte gnälla, kul grej iaf =) (ja är med för att det är roligt inte för att vinna) haha not SONAR FOR PRESIDENT VOTE FOR ME !
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
Redaktionen
2009-03-27 11:44
Min är klart bäst :D om ni gillar sväniga beats
nu äre upplagt. synd att ni skrivit "dusty DREAD" på mig haha
www.myspace.com/dressyourself www.myspace.com/chessurect
måste säga att de flesta va riktigt äckliga, med undantag för ett par
www.myspace.com/dressyourself www.myspace.com/chessurect