Vilket program proddar/mixar/spelar in i?
Tjena! Lite sugen på att höra vad folk jobbar i. Själv proddar jag i Logic. Spelar in o mixar i både Logic o protools via digi002:an. Ni får gärna nämna vad ni har för hårdvara / annan mjukvara också! (Finns säkert redan en sån här tråd men jag orkar inte leta igenom hela forumet efter den.)
Ordet och ny musik ger mig kraft!
Använder flera stycken, Ibland Sony Vegas 7,0 och 8,0 Ibland cool edit ibland Mixcraft Ibland Cubase, det beror på faktiskt men har endå inte hitta något program som jag är fullt nöjd med, Något tips på de kanske?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2009-03-07 13:31
Mjukvara: Pro Tools LE 7.4.2 Cubase 4.1 Acid Pro 6.0 BFD II Battery 3 B4 II FM4 Kontakt 3 Reaktor 5 Akoustik Piano Absynth 4 Elektrik Piano Guitar Rig 3 Massive Pro-53Hårdvara: Tascam DM24 Digi 003 Rack 18 I/O Behringer ADAT TL Audio 5013 EQ TL Audio 5021 Kompressor Genelec 1031Plug-ins: UAD-1 Extreme <--- Till Salu Focusrite Liquid Mix Mängder av gratis-pluggarMIDI Controller/Instrument: M-Audio Axiom 25 Casio CTK-671 <--- Till Salu Bas, kommer inte ihåg vilken sort.Dator: Mac Pro 2 st 2.8 GHz Quad Core 4 GB RAMKöplistan: Native Instrument Maschine eller Motu BPM med en Akai MPD 32 Korg TR 88 Digitaltrummor UAD-2 Nevana Mikrofon och en passande Preamp Pro Tools 8 Melodyne Plug-in SSL Duende Olika Saturation Pluggar Behöver ni era låtar mixade så hör av er.
MPC 2500, Akai S900, Roland JV 1080 in the basement! Boom bap lives!
kopierar lite från RK-Studio :)
Mjukvara: FL Studio Producer Edition
Pro Tools 7
Hårdvara: Midistart-2 (midi keyboard)
Esi nEar 05 (monitorer)
Studio Projects B1 (mikrofon)
Zoom trummaskin... någon billig men med bra många sköna sounds.
Plug-ins: Byggt upp runt 2 GB (bra) gratis Soundfonts å VSTi. Har hållt på å rensat ut och slängt och sparat så man bara har det bästa.
Dator: Pentium 4
2.80 GHz
2 GB RAM
240 GB Hårddisk
Köplistan: Någon akai Mpd eller så tar jag Korg Nanopad och Nanokontrol.
och ska köpa en ny 500 GB hårddisk. Behöver mer plats
och kanske en till skärm för att det är grymt nice och smidigt att ha två!
och så här kan det se ut ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hårdvaror: Focusrite Saffire MPC 1000 M-Audio keystation Yamaha CS1X Tapco Mix 220 FX near 04 monitorer Denon DN-2000F Tehnics SU-X120 2X Vestas PDX 2000 MK II Rane Empath mixer ADK A51s IIIMjukvaror Adobe Audition 1.5 Cubase SX 3 & 4 Reason 4 Recycle GoldwaveDator: P4. 3.00Ghz 1.50Gb Ram Harddrivers 580Gb Radeon 9600 22" Samsung LCD skärm.Köplistan: Röde NT 2 mick Mac dator,G4, G5? Logic
Promotor
2009-03-07 15:46
Mjuk: FL8 Reason 3.0 Recycle Hypersonic Edirol Orchestral Cool edit 2.0 Hård: M-audio keystation 49e Samson C01u
dator reason4 audion cubase uad2 röde ntk ssl preamp m-audio bx5a jjlab keybord saffir mm
Dator Cubase4 Oxygen Phonic p8(monitorer) TlAudio(preamp) Behringer (preamp) Behringer(Compressor) Phonic(Mixerbord) Rme(ljudkort) Tsm mt47 Waves plugins paket. Med mera.
Hårdvara Helt ok PC (tyvärr), 2 st skärmar, gammalt M-audiokort MPC 1000 Alesis ION (VA-synth) Numark TT-200 (turntable + skitmixer) Yamaha TX16-W (vintage sampler) JBL DiskEcho Akai Kasettdäck + lite leksaksinstrumentMjukvara Protools M-powered 7.4.2 Div plugins, använder Protools Hybrid mest.Köplista Monitorer i 10.000 - 15.000 krs klassen Digi002/003 Synthar, mickar och div leksaker
Its Tricky!
Hårdvara Macbook RME FF 800 Lexicon Alex Aphex Aural Exciter Reverbsystem 9 JoeMeek VC5 dbx 266 xl Fostex De-10 Mpc 60 MK1 Mpc 2000 (Tillsalu) Ensoniq eps 16+ Api Lunchbox med en 512c och en MA5 Shure Sm7 Ett gäng gamla rullbandare Yamaha HS80mMjukvara Cubase LE 4Köplista Fler prylar till lunchboxen är prio just nu...
Vart har nöjet tagit vägen med att leta samplingar från vinyler bland dagens såkallade producenter?
Helt ok dator adobe audition 3.0 TC electronic 24d (ljudkot) Presonus Eureka (Pre-amp) Röde K2 Alesis M1 Active 520 (monitorer) PLUG-INS Waves Mercury Bundle Sonalksis Compressor, EQ & Gate Kjearhus audio Golden Bundle // DMS
DMS <--
Producent
2009-03-08 19:35
d-laz p14 Har du Waves Mercury Bundle som kostar 70.000kr och kjearhus golden series? vad kostar golden series exakt?
Yes sir! Men tror du själv jag har köpt dom ?:p Golden series fick jag av min kusin men waves downloada ja så klart .. Sen sonalksis kommer ja fan inte ihåg men dom e ochså feta! Peace
DMS <--
Dator Hårdvara: Roland SC-7, Roland JV-1010, Roland SC 55 mk II Midiklaviatur: M-Audio Axiom 61 Mikrofon: Röde NT-2 A Mixerbord: Behringer MX 8000 VST Plugins: Edirol Orchestral, Nexus, Sampletank 2, FM 7, Albino (och lite annat smått)
Redaktionen
2009-03-10 16:21
PC med 2st 19" skärmarHårt: M-audio keystation Akai MPD24 StudioProjects VTB01 ADK51s PRS SE EG Amada Classic Guitar Tapco S8 Audiophile 24/96(?) Behringer mixerMjukt: Reason 3.0 Acid 6.0 Audition men satan va folk har grejer.. :)
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com http://www.danielmeyer.se
Det är gött! Jag kan idag lägga till en Urei La-4 i min hårdvarulista! hehe KOMPRIMERA MERA!
Vart har nöjet tagit vägen med att leta samplingar från vinyler bland dagens såkallade producenter?
Mjukvara: Reason 4.0 Recycle Audition Fruity loops Hårt Dual core 6200+ 3gig ram 500gb hdd Audiophile 2496 (eller vad det är) Behringer truth b2031a studioprojects behgringer mixer CME-uf7(om någon är intresserad av denna så får ni köpa den eller byta mot en klaviatur med vägda tangenter minst 6 oktaver stort) (kör bara så lite ram för jag kör XP.. väntar tills windows 7 kommer ut då jag köper mer ram och HDD)
Skivsamlare
2009-03-11 07:28
jag får väl följa trenden och posta; mjukvara: FL studio prod ed. ableton live 7 cool edit 2.1 hårt: Korg microKorg Akai mpd24 behringer eurorack ub1202 adk 51e audiophile 24/96 (fast atm leker jag lite med ett surroundkort)köplista: kaosspad 3 krk rokit 5/alesis mk1 520 macbook externt ljudis
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
Audacity, Mixcraft? (A)
Producent
2009-03-20 21:06
Nu kan jag äntligen plussa på en MPC 1000 på min lista =)
Fl Studio 8.5 Beta är ute :) Proddar i det nu
Skivsamlare
2009-03-20 22:44
EY ALLA! ÄR FL STUDIO ATT SATTSA PÅ NU? hehe kan reason 4 ut och in från sideshain till seq. mm. har även 25 köpta hiphop refiller. alla inte köppta men. många jidra om fl kan jag få fördelar förutom vsti,s :
enligt mig, förutom att det är vst kompatibelt. så tycker jag att det är skönare, man kopplar till mixern med ett par klick. inga sladdar, syntharna radas inte upp så att programmet blir avlångt som en löpbana. det är fördelar enligt mig. samma tekniker fast enklare och smidigare att göra.
Nelione om du kan Reason utantill så har du det ganska bra! En av det bästa med FL enligt mig är livstid gratis uppdatering.
Mjukvara Cubase SX 3 Renoise 2.0 Wavelab 5 En kasse VST/VSTi, både gratis och köptaHårdvara Novation Remote 25SL Ensoniq EPS 16+ 2xTechnics 1200 + För många vinyler Beyerdynamic DT-250Dator Intel i7 920 M-Audio Delta 1010LT 3gb DDR3 Ram 300gb WD Raptor Windows XP 1x22'' & 1x24'' Skärm
Hårdvara: Bärbar Toshiba Cme M-Key Presonus Firepod ljudkort Skivspelare Vinylskivor Mjukvara: Cubase SX3 Wavelab Halion Recycle