I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lägga till sampel i ett beat?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2009-02-21 00:05

Lägga till sampel i ett beat?

Tjaa!

fick tag på en acapella som jag vill ha som ref på ett beat, frågan är då, hur går jag till väga? Acapellan är gjord på en snabbare bpm än mitt beat. Hur får jag in acapellan på beatet så det låter bra?

tack på förhand!

2009-02-21 01:00
vad använder du för program?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-21 02:38
det enda du kan göra för det ska låta "rätt" är ju och sänka bpm på beatet eller göra acapellan mörkare/ljusare så acapellan anpassar sig till beatet

2009-02-21 06:32
Om det finns någon färdig låt med acapellan så fixar du hem den och sen kollar du i nån beat detective eller vad det nu heter, finns i nästan alla program. Om det å andra sidan inte finns så får du ju testa dig fram. Testa lägga acapellan själv och lyssna om det går för snabbt eller för långsamt och när du hittar på ett ungefär så börjar du finjustera. det är pilligt och tar på tålamodet men när de sitter så är man jävligt nöjd

2009-02-21 13:51
PeJi P18

jag har acapellan och beatet. Jag har tillgång till Cool edit pro och Adobe audition 3, kan du förklara hur jag går tillväga på de programmen?

2009-02-21 18:39
demo.flstudio.com
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-22 00:55
hade du kört pro tools 8 hade jag kunnat hjälpt dig. inte nu dock, nu är allt hopp förlorat min vän
www.myspace.com/oscardvine
Min musik, dans och allt annat: http://oscardvine.wordpress.com/
http://soundcloud.com/oscar-dvine

2009-02-24 04:19
använder inte något av dom programmen men finns det nån funktion e de programmet där du kan kolla tempo på beats? då blir det betydligt mkt lättare

2009-02-24 11:19
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2009-02-26 16:35
jassåå det var bpm.et du ville ha, vf sa du inte det :P

Bpm på beatet är 96 och på accapellan 140. jag har försökt med att dra ner bpm på acapellan till 96 men då låter allt slowmotion och det passar inte alls beatet. och jag vill inte heller snabba upp beatet.

2009-02-26 17:43
Kolla om Fruity Loops är något för dig. Finns bra guider på youtube just om hur man sänker tempot på en accapella och sen lägger den rätt på beaten.
Står här på gatan och fortsätter huzzla

2009-02-26 18:19
i fl är de bara att cutta upp den i slicex, ändra pitch och köra sen är du mannie fresh.

2009-02-27 11:54
aa chopped and screwed för fan! du får ju testa lite olika metoder