I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Hjälp] Lågt ljud

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2009-01-10 21:18

[Hjälp] Lågt ljud

Tjenna, har precis fått hem detta studio kit . Länk till http://emusic.se/default.asp?do=&text=&kategori=Studiopaket&grupp=Interna&undermeny=&flik=1&exp=&info=12660

har kopplat allt. Problemet är att jag får ljud från vänstra örat bara så jag gjorde den till mono så jag får ljud från båda. vet inte om de bra eller inte men iaf. Sen ett annat problem är att jag får låg ljud ur micken.. vad är felet ? en bild på hur låg den är..

(Inlägget ändrat av 370HSSV 2009-01-12 15:47:02)

Moderator

2009-01-10 22:49
Du ska spela in i mono.. Det är helt rätt. Har du kollat om du har nå rattar på preampen som går och skruva på? Gå in i windows ljudinställning och se om det är något där..
Följ mig på Twitter @MexxiInnuce

Och checka:http://www.innuce.nu

2009-01-10 23:41
Det finns några rattar men jag inte vågat pilla på dom eftersom jag inte vet vad om gör. Men input gain är på 25, tube blend är på 0. Output level är på 0. Sen de finns några knappar några är på men jag testat stänga av ingen skillnad. sen Juli@ ljudkort inställningarna ser ut så här

och specifik hjälp skulle uppskattas :) som ni ser fick studio grejerna idag så jag absolut ingen expert.

2009-01-11 12:58
Kör du med en preamp eller phantom på porten? Vet att det är som att fråga om strömkabeln är i men blev bara tvungen att fråga iom att du kör ett juli@ kort.
Glenn?

2009-01-11 14:27
Aaa, jag har fantom från preampen till mikrofonen sen knappen 48 volt är på i preampen. Om du kollar bilden på vad jag har köpt så ser du vad jag har för sladdar och preamp och mik.

2009-01-11 14:50
Det låter som det är nått fel på antingen micken eller preampen. När du har dom där instälningarna på juli@ ska det vara svinhög input om du har gainen på 0.
Jag varit med om mickar och preamper som pajat och de har resulterat i en väldigt svag volym, så jag tror tyvärr menbranet eller nått kan vara trasigt. Skumt det där att det bara låter i ena.
De Omutbara - Dödsskvadronen - whoa - 6 april - ladda sig ner

2009-01-11 14:55
har inte tappat nått eller nånting :/ och fick den nyligen.. tycker ni jag ska lämna tillbaka den ? tror inte de är fel på den tror jag gjort nått fel. Kanske inom programmet man ska göra nånting ?

2009-01-11 15:32
Använder du alla fyra in/out på ljudkortet?
Hur låter ljudet på inspelningen?
Prova spela in en test och fingra på preampen. Se om de blir nån skillnad

2009-01-11 15:34
jag starta om allt de funkar nu utan att pilla på nånting skumt. och nej jag använder bara line in 1 på ljudkortet tror jag, Ljudet är bra starkt enda felet är att på programmet de är fortfarande Små ljudvågor eller va de heter som ni ser på första bilden.

2009-01-11 15:43
Okey men dom ljudvågorna ser inte så starka ut, du får dra upp gainen på preampen kanske.

2009-01-11 15:59
är de fel om jag höjer db på själva ljudprogrammet för att få högre ljud ? när jag höjer gain får jag dåligt ljud. Ska testa installera om tror jag

2009-01-11 16:21
Det har nog inget med programet att göra, så länge du ser att de blir inspelat. Du kan ju prova windows ljudinspelaren o se och du får samma problem.

Menar du att du får dåligt ljud när du höjer gain på preampen?

2009-01-11 16:35
Jag får starkare ljud, liksom data ljud osv tar upp mycket ljud. Det låter mer cleant om jag har som de är sen höjer volymen i programmet.

2009-01-11 20:55
Du ska sänka inputen och höjja outputen. Input tar upp rummet mest av rummet. output gör så din röst kommer fram.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-12 21:52
okej fortfarande bra ljud men "vågorna" eller vad de heter i programmet är fett små

2009-01-12 23:56
Det är bra att du lär dig.

Det som händer när det låter som "data" ljud är att du gainat för mycket så kortet klipper. Den får inte med dynamiken. Om du testar att lägga det på en kanal och lägga gain, möjligen komprimera det lite på det så borde du få ett kraftigt bakgrundsbrus om du spelar in som du har det nu.

Tror din preamp e trasig om du får lågt inljud och inte kan göra något åt det.
Glenn?

2009-01-13 22:35
okej de var tråkigt och höra :/

2009-01-19 23:11
Några nyheter?
Glenn?