I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Funkar den här som musikdator

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2008-12-09 14:12

Funkar den här som musikdator

Jag tänkte kolla om nån kan säga om den här skulle funka som musik dator.
Det jag tänkt gör på den e prodda i fl och reason och även spela in i cubase.

Och ja jag vet att en mac e bäst mac är det ända, jo o så kan de va men har man inte råd har man de inte.

Så jag vill ha ett enkelt svar kommer den funka eller kommer den vara för dålig.
Jag e inte så sugen på att bygga en egen plus att den här datan ser ok och windows ingår. Så give me ure thaughts.

Länk till http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=p2Gz6oZKCO5SR0EjA9JBwx1h0000e4v9kPDv?ProductID=jczD4QFHnQEAAAEd.3R81y2z&CatalogCategoryID=pCnD4QFHlS4AAAEOXPJZtSxN&Selected=Specifications#tProductTabcontent

2008-12-09 15:23
allt funkar. men med massa kanaler och tunga pluggar kanske den blir lite trött. generelt brukar man väl inte rekomendera märkesdatorer till musik.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-12-09 15:32
Den där kommer funka hur bra som helst. FIxa fett ljudkort bara

2008-12-09 15:38
ok good låter bra då e de bara externt ljudkort och en mic oxå tackar för svaren

Producent

2008-12-09 17:04
Det är upp till var och en att bestämma, så länge man når ut med sitt och kan göra det bra... ingenting är mer eller mindre bättre, det beror helt på ens egen förmåga att lära sig allting och bli så bra som möjlig!
Support A2K a.k.a. Azrael Kalashnikov & Wize Guyz Global Ent.
Rappare

2008-12-09 17:11
Jo den funkar!:)
har kört med mycket sämre dator enda sen jag börja och har inte haft nå större problem,så den dära funkar nog perfekt!:)

lycka tilll
fosho

2008-12-09 18:31
Tackar

Jo det kräver sin man, de är ju inte utrustningen som gör artisten.

2008-12-10 00:18
Jag rekomenderar Mac!! www.mac.se , där har du bra datorer utan krångel!! lycka till // kamal

2008-12-10 10:23
jag har också en helt klart sämre dator som fungerar helt okey. det är en plugg som den inte orkar med. Men lärt mig att arbeta runt det när jag behöver den :P Så jag tycker det är ett bra köp! Skaffa bara ett bra ljudkort, mic och en enkel midiklaviatur!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2008-12-10 10:41
Man investerar ändå till slut ju mera kräsen man blir, och ju bättre ekonomi man har. Men som sagt, börja med det du har och överträffa alla andra så blir du ännu fetare när du har fetare utrustning...
Support A2K a.k.a. Azrael Kalashnikov & Wize Guyz Global Ent.

2008-12-10 10:58
Danke för era tips och tankar