I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[reason] devices du alltid/aldrig använder

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2008-12-07 23:15

[reason] devices du alltid/aldrig använder

så. ni reason missbrukande whoaiter. vilka devices skulle ni inte klara er utan och vilka devices är det som ni kanske inte ens rört?
nu snackar vi givetvis inte typ mixer eller Eq (om nu någon kör sin mix utan Eq så vore det dock kul att veta)

Devices som alltid är i mitt rack:

malstrom
efter uppgraderingen till 4an så slutade jag nästan använda malströmen. men nu börjar jag hitta tillbaka till veteranen. nu är det en självklarhet i mitt rack. en riktigt trevlig synth helt enkelt.


combinatorn
combinatorn är ett sånt sjukt användbart verktyg. skulle inte klara mig utan den. den är inblandad i nästan allt jag gör.


Devices som jag (nästan) aldrig använder:


RPG-8 arpeggioator
har helt enkelt aldrig haft någon nytta av det. kanske om jag lärde mig skruva det bättre. men har inte känt något behov av det

Sub tracktor
användes en hel del förut till subar mm. men finner sällan någon nytta för sub tracktorn nu för tiden. antagligen för att den hamnar i skuggan av Malström och Thor



Så låt höra. hur ser era rack ut?

www.enigmatic.se