I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[reason] devices du alltid/aldrig använder

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2008-12-07 23:15

[reason] devices du alltid/aldrig använder

så. ni reason missbrukande whoaiter. vilka devices skulle ni inte klara er utan och vilka devices är det som ni kanske inte ens rört?
nu snackar vi givetvis inte typ mixer eller Eq (om nu någon kör sin mix utan Eq så vore det dock kul att veta)

Devices som alltid är i mitt rack:

malstrom
efter uppgraderingen till 4an så slutade jag nästan använda malströmen. men nu börjar jag hitta tillbaka till veteranen. nu är det en självklarhet i mitt rack. en riktigt trevlig synth helt enkelt.

combinatorn
combinatorn är ett sånt sjukt användbart verktyg. skulle inte klara mig utan den. den är inblandad i nästan allt jag gör.

Devices som jag (nästan) aldrig använder:

RPG-8 arpeggioator
har helt enkelt aldrig haft någon nytta av det. kanske om jag lärde mig skruva det bättre. men har inte känt något behov av det

Sub tracktor
användes en hel del förut till subar mm. men finner sällan någon nytta för sub tracktorn nu för tiden. antagligen för att den hamnar i skuggan av Malström och Thor

Så låt höra. hur ser era rack ut?

www.enigmatic.se
Producent

2008-12-07 23:17
Jag använder mig alltid utav

Dr.rex
Redrum
NN-XT
Combinator.

resten kan väl användas ibland. men det sker inte mer än 2ggr per år typ..

2008-12-08 08:02
typ som kontsig konstigt nog
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Sångare

2008-12-08 09:13
Jag använder det mesta förutom.. typ.. dom dära splitters sakerna för dom har jag inte riktigt tänkt på vad dom gör

2008-12-08 10:10
Det som alltid finns i mitt rack:

combinatorn
Sant som det är sagt, man klarar sig inte utan den! Används alltid till alla sorters ljud.

Redrum:
En självklarhet för drums.

NN-XT
För bas och piano mm.. Också den bästa när det gäller dom sakerna!

Sen kommer EQ,Reverb osv som jag alltid använder..

Det som aldrig finns i mitt rack:

malstrom

Spider splitter devicerna

2008-12-09 01:48
använder alltid

redrum för drumsen såklart :P

thor för alla melodier

Mclass compressorn (för att sidechaina vissa ljud )

malström eller subtractor till basarna.

allt annat rör jag knappt. förutom då RV7000reverben osv.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-12-09 11:09
alltid:
subtractor
malström
redrum
scream
rv7000

de är nog de grejer jag använder oftast.

aldrig:
bv520 vocodern
har använt den en gång som en spektrumanalyzer o det var bara en massa kopplande för en onödig grej
annars använder jag nog det mesta förutom de gamla effektgrejerna.

2008-12-09 11:10
varför använder ni inte spider grejerna för?
de är ju skitbra om man vill använda samma kompressor eller LFO till flera synthar eller nån annan krånglig grej o man inte vill skapa fler devices eller orkar ratta till den inställningen igen.
Redaktionen

2008-12-09 11:11
Brukar typ alltid ha

Redrum - för trummor och egenspelade "samplingar".
NN-XT - Paino eller annat
Combinator - för trummor och lite annat

och har börjat lite med Dr.rex efter införskaffning av MPD24.

Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se

2008-12-12 06:54
Nästan aldrig:
Dr. Rex
Matrix-sequencer

I övrigt är jag nog ganska duktig på att använda mig av det mesta. Det brukar kunan bli rätt rörigt.
Producent

2008-12-12 18:43
combinator, nn-xt, nn19, redrum, drrex, subtracktor, malmström, thor, more to come :)

sen resten använder jag mig nästan aldrig av.. säkert nåt mer jag använder med som jag glömt

GOKVÄLL
beatguru