I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hör ej mig själv under inspelning

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2008-11-17 15:01

Hör ej mig själv under inspelning

shu..

jag har bra ljud hemma och allt sånt där iaf helt okej!

spelar in i cooledit pro 2 och spelar in med audiophile 2496 som ljudkort och har en preamp som mick förstärkare ..men det är så irriterande att jag måste ta av ena hörluren för att höra mig själv när jag spelar in vill höra mig själv i hörlurarna..

vad är de som krävs för att höra säg själv?

obs.jag spelar upp mitt ljud via mitt interna ljudkort i datorn

för att höra hur det låter såå

Länk till http://www.myspace.com/prExiilent

2008-11-17 15:08
mixerbord kanske ?
((MAAD))
Rappare

2008-11-17 15:31
jag hör aldrig mig själv i lurarna... Har inte ens tänkt på det, haha! Om inte annat hör jag ju mig själv så pass bra ändå, behöver inte höras i hörlurarna...

OT: Mjo, mixerbord kanske gör susen

2008-11-19 01:04
Eller om du skaffar pro tools, går inte att ladda ner måste köpas men värt pengarna till 1000%!! då bestämmer du själv om du vill höra dig själv eller inte

Moderator

2008-11-19 07:58
Fan kör ingen med ett öra utanför lurarna nu förtiden? Det är ju det bästa sättet! Iallafall så om du uppdaterar ditt cool edit till adobe audition 3, vet inte om det går på dom tidigare verisionerna men där finns det en monitor knapp tror jag!
Följ mig på Twitter @MexxiInnuce

Och checka:http://www.innuce.nu

2008-11-19 11:36
aiiit tack gott folk..kul att ni hjälper till

då skulle mixerbord vara något i sånna fall

men är de någon som har tips hur man hockar upp. alla sladdar isf?

med tankde på att jag spelar upp ljudet från mitt interna ljudkort?

2008-11-19 21:09
Det kallas Direct Monitor. Då ljudet går direkt tillbaka till hårdvaran.

På mitt ljudkort Cme Matrix så finns det en knapp man kan trycka in ifall man vill höra sig själv i lurarna.
You don't know what you got, until you lose it.

2008-11-20 22:55
ett öra utanför lurarna jag hör mig själv i hörlurarna men väljer ändå att köra ett öra off fett skönt!
Det här är mitt liv MIN dagbok, jag lyssnar på er skit och hör minst en grej som jag gjort!
Ni snackar skit på beat, vi gör Logik musik!

2008-11-21 12:06
aiit(H)

LindeR_ P16: du har en externt ljudkort.. och jag har internt..men inge svar om man kan köra med mixer istället?

2008-11-21 18:00
Jag har internt ljudkort och mixer, jag vill också ha i lurarna men har inte lyckats jag heller. När det väl blir i lurarna går beatet in i inspelningen också, lite tråk kanske.
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2008-11-22 13:48
jag hör mig själv i lurarna... har en ADK A-51e, något mixerbord och Creative Audigy 2 ljudkort ... spelar in med Cool Edit Pro 2.1 ;o
bla.