I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

midi problem i pro tools 7

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2008-11-07 22:20

midi problem i pro tools 7

jag har fått igång pro tools 7 tillsammans med reason 4 men hur gör man för att mixa enstaka synthar i pro tools som kommer från reason? man kan ju inte lägga på nån effekt på midi tracks som man kan göra på tex instrument tracks.

2008-11-08 12:34
du skickar ut från en kanal i reason och sen tar du in det på ett instrument track. så sequenca syntharna i reason.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-08 18:03
ok fett.
har en annan fråga. hur gör man så det e quantice medans man spelar in? och hur gör man för att ta bort och/eller ändra snap? snap är just nu på och jag kan inte göra "midi markeringarna" mindre än vad jag vill ha dom, och jag kan inte flytta dom lika smått.

2008-11-08 18:04
och en till sak. finns det pre när man ska spela in? så den räknar upp 1 bar innan den början spela in.
har letar som en dåre efter svar men hittar inget tips om dom här grejerna nånstans.

2008-11-09 17:24
i vilket program?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.