Jag har två varianter på manualen om du vill ha.
Vart har nöjet tagit vägen med att leta samplingar från vinyler bland dagens såkallade producenter?
Igår bestämde jag mig faktiskt för att sätta ihop en skitlyxig produktionshörna här hemma, tänkte ta tag i det imorgon och slänger väl upp en bild då också.
Worship Nothing Studios :Inspelning, mixning, mastring, design, musikvideos m.m:
http://www.wnstudios.se
vet inte vilken studio jag ska ta
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
rolle: Skola, jobb, privatägt, sammägt, eller något annat?
Worship Nothing Studios :Inspelning, mixning, mastring, design, musikvideos m.m:
I got CD's in my crates, like crack in my pocket<br>Yeah right, neither of the above.
Dirty_1200 P31 Fyfan vilka cp sköna electrogrejjer du hade på din myspace :D
www.myspace.com/abbeman<br>
Abraham: Kan man få en gearlist till bilderna? Såg helt klart imponerande ut med skinande trummor och diffusorer osv.
Laptop asus 4 gig ram ,400 gig hårsisk(extern) ableton live fl studio 8 (för trummor) Se usb 2200a -usb mic dj console rmx /ljudkort JJ Labs midi klaviatur Casio ctk keyboard. 2 Technics 1210. vst o ljudbanker ska vi itne prata om,många många gig. har bantat ner utrustningen väldigt mycket.Sålt Mpcn o sånt. sen har man stationära med massa grajer men den används knappt längre.
http://soundsof051.com/
MR-J P20 : tackar !
I got CD's in my crates, like crack in my pocket<br>Yeah right, neither of the above.
Gearlist till mina bilder ovan:Software: Nuendo 2 Reason 4Hardware: Ljudkort behringer BCA 2000, billigt skit, ska köpa nytt snart Mic Preamp 8 kanaler Tapco MIX50, används när jag är ute och lirar trummer nånstansInstrument: Trummor Gretsch Renown maple (kick, 2 snare, hihat, 5 toms, 5 cymbaler inte hela setet på bild) Klaviatur CME M-key 2 akustiska gitarrer (1 Charvel stålsträngad, 1 Morgan nylonsträngad) 1 Elgitarr Fender squier m stärkare, dålig. Peaveystärkarn på bilden är lånad Mickar: 7 st CAD tsm 411 (för toms, virvel, gitarrstärkare etc, typ som SM57) 2 st CAD sxl 2400 kondensatormickar 2 st CAD gxl 1200 cigarrmickar 1 st CAD D189 handmick, används mest vid rep etc.Lurar/Monitorer: 1 par FOSTEX PMO 0.5 aktiva 1 par kraftiga Fazier passiva, till salu faktiskt 1 par Sennheiser HD 200 1 par Beyerdynamic DT 250Övrigt: 8 hembygda skyline diffusorer i trä. Räddare i nöden: USB drivet kylskåp med plats för 1 33cl, från teknikmagasinet.
www.myspace.com/abbeman<br>
Mjukvara: Cubase LE o nå pluggar. Sampler: Akai Mpc 2000xl Mixer: nån Behringer Xenyx Keyboard: Yamaha MO8 Ljudkort: nå 7.1 kort Skivspelare: Stanton T50 Monitorer: KRK RoKit RP8 Övrigt: en akustisk och en elgitarr samt mycket vinyl.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
en 8år gammal skitdator och renoise.. har nyligen bytt till mig en evolution mk-149 men har inget ljudkort som stödjer midi för tillfället.
en 8år gammal skitdator och renoise.. RESPECT !!!
Jag började med trackers ! and still doing that shit !
Fast jag kör då på atari och amiga då :)
Reason, M-Audio Keystation 49e, Yamaha HS80m, Sennheiser HD201: all i need to make it happen
Dirty_1200 fan va nice.. kul att de finns nån mer än mig som håller på med trackers.. man känner sig rätt ensam ibland tyvärr :P
toba,va kostar monitorerna?
http://soundsof051.com/
JahmalJr, köpte dom från tyskland så gick på ungefär 5000
motu 896 hd focusrite trackmaster x2 focusrite octopre focusrite liquid mix mindprint en voice tc powercore waves sssl waves api waves diamond bundle röde ntk studio projects B1 nexus 2.0 korg micro technics 1210 x2 stanton c324 x2 säkert glömmt hälften men men..
Mjukvara & Ljudkort ------------------------ Dator (Acer) M-Audio firewire Audiophile Cubase SX3 Synthar --------- - DSI Prophet 08 DSI Mono Evolver Key Moog Little Phatty Nordlead 3 Korg Micro-X Roland System 100 (Modul 101 och 102) ARP (Model 2820) Odyssey Korg MS20 Mixer & Monitorer. mm -------------------------- Mackie Onyx 1620 Genelec 8020 Kenton Pro 4 Studio Electronics M300
Ny dator äntligen! Intel DuoCore E8400 (3,0ghz) Antec Three Hundred (chassi) Asus P5E Deluxe ix48 + SupremeFX II PCI HD ljudkort (följde med moderkortet) Corsair 550W nätagg 4x1024mb Corsair DDR2 minnen Sapphire Radeon HD4850 512mb 500gb Western Digital SATA II +500gb Western Digital Elements (extern hårddisk) +Philips Brilliance 190P (19" tft skärm) +Razer Diamondback +Steelpad 4D M-Audio Studiophile AV40 (billiga skit monitorer) Sony MDR-V150 (skit hörlurar) Novation XioSynth 25 Yamaha EMX 3000, 10kanaler, inbyggt slutsteg (mixerbord) sitter på xp64 bit och använder Reason och Audacity för tillfället. har även 2 el-gitarrer, 1 aukustisk och ett Perl trumset som inte är uppställt än sitter i mitt sovrum för aukustiken är bättre här och den är lättare att kontrollera än i vardagsrummet. ska dock flytta datorn ut dit snart endå, fixar bilder på skiten då istället
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
kul att se lite bilder ifrån era studios måste jag säga. en liten fråga bara, vad använder ni er av för windows på era studio datorer? Försökte instalera min studio burk på min laptoop som har vista men de gick inte nå lyckat som jag hade tänkt mig.. har ni samma problem att tex instalera program på vista eller andra problem med studio shiit med detta windows. tack på förhand!
Då bidrar jag med då... Dator: En vanlig spelburk inget speciellt i musik väg. Program: FL 8 VSTs: Z3ta+ (Crackad) SynthMaster (crackad) Edirol Orchestral (crackad) Vanguard (Crackad) samt dom man fick till FL 8. Sen har jag nåt Midikeyboard med. (Likadant son Fresh2Death) Övrigt: Massa sound sampels från spel och olika downloads. (Kan komma till användning i bland)
Producent
2008-11-05 23:21
såhär ser de ut hos mig..
http://www.soundcloud.com/luegoods
... och ändå är det ingen av er som gör duglig musik?
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
... och ändå är det ingen av er som gör duglig musik? Thats cold...
Producent
2008-11-10 04:36
Marc Swing P24 Stilrent, det här fashion! Det har ni inte råd med där ute i stugerna!
Marc swing, vi har nästan samma setup förutom att jag har en mc1000 :)
http://www.myspace.com/loosecannonbv
There is mah baby
Sen:
EPS Classic
En vintage P-Bas
Skivspelare
Dj mixer
ADK mick
SHURE SM57
Effektpedal o sånt shit
Akai s900
EL gitarr
Akustisk gitarr
Gamla disketter och ännu äldre vinylskovor
mm...
myspace.com/kushforeal - Check it out!
Producent
2008-11-10 19:19
clean setup marc.. hur gillar du 2500? jag har funderat lite på att köpa en
http://www.soundcloud.com/luegoods
Producent
2008-11-10 22:27
Rabalder: Den funkar helt utmärkt, sjukt rolig maskin, i just love it :)
Har tyvär inga bilder men kan väl bidra med en text. Mina leksaker: Mixerbord: Yamaha 01x near 05 ESI monitorer (ska skaffa nya) M-audio trigger finger 2 numark billiga turntables samt mixer Mik: Röde nt2 Mjukvara: Cubase 3 , Reason 3 Saker som för tillfället bara ligger: Mik: Studio projects B1 Preamp: Studio projects Vtb1 Nån Behringer kompressor Nått litet Mackie mixerbord och en trasig klaviatur av märket cme thats about it
mhm
donk1n P17 Adam monitorer?
donk1n P17 Funkar dom bra..? Lite billigare än monitorer antar jag, så funderar på att införskaffa några.
Hej
Min setup består av: En HP med 2 gb ram, 320 gb hd + en extern hd på 250 gb. Benq 21 tums plattskärm. Focusrite Saffire Le. Adam A7 monitorer. Novation 61 LE. AKG K271 studio lurar. FL 8 Hypersonic 2 Sonic synth 2 G-force Minimonsta Nexus + lite annat smått och gott Har dessutom ett Soundcraft EPM 12 mixerbord som i stort sett ligger och skräpar så om ngn är sugen så finns det till salu!
Studiodator Processor : AMD64 5000+ DualcoreMinnen : Corsair 2048MB (2x1024mb)Hårddisk : 1TB (2x 250GB + 1x500GB)Ljudkort : M-Audio Audiophil 2496 / Snart EMU 1010Monitor : 2x 19" BenQ 2msKlaviatur Midi : M-Audio Keystation 49eVanlig : Korg X5Mikrofoner Mainmikrofon : Röde NT1-ASidemikrofon : TSM MT87Mixerbord Whafrferdale R-2004 Pro Trummor Yamaha V-DRUMS - Utbyggt med 3 extra cymbaler, 2 hängpukor samt 1 extra golvpuka.Gitarrer En fender samt en Gibson kopia, mer exakt kan jag inte vara just nu..Elbas Fender Bas, kan inte vara mer exakt där heller.Monitorer : EVENT Alp5 Samt en portabelstudio som jag inte använder mig av, äger allt detta tillsammans med min far!
Hypnoz = Ok soft, jag tog mina gamla stereo högtalare å kopplade om, funkar helt klart, helt ok ljud =)
dator processor: intel 4 2.6 ghzminne: 2 gig ramhårddisk: 1 tb ljudkort: soundblaster (5.1) eller nåt står de påmonitor: samsung 40" 1080pmikrofon: Singstar mick (den röda) har beställt en ny samson c01u för att få lite bättre ljud. men det ska tilläggas att jag va fett nöjd med singstar micken!!program: Reason 4 FL 8 Magix 14 och 15 cool edit pro 2.1 sen inget mer... sen känns det onödigt för mig att ta kort på studion eftersom jag sitter/ligger i sängen på mitt rum :P haha /emil
donk1n P17 : Jag tror att dina högtalare borde byta plats så det blir mer bredd på toppen?
http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU
det har du rätt i, har inte tänkt på det, ty man ;)
macbook genelechögtalare neumannmikrofon mbox2 edirolklav lite andra mickar som sm57or och annat det är väl det jag har.
Hp Pavillion 1 gb ram 250 Gb Hd M-audio 24/96 Audiophile - Ljudkort 4 Feta Högtalare förstärkare Cd spelare LG 22" & Samsung 19 " - skärmar Phonic - Mixer Yamaha Dx 7 - Synth och lite olika mikrofoner
Program: Cool edit pro Mick: Goldenage Fc1 Isolering: Micthing Ljudkort: Focusrite Saffire Le Preamp: Studioprojects VTB1 Lurar: beyerdynamic DT250
http://www.myspace.com/quizze
grejerna hemma är mpc 1000 roland spd-s 2 stanton t120c 1 denon dn-s3700 denon dn-s3700 numark dxm pro mixer yamaha pa mixer, för att knyta ihop allt till monitorerna synt yamaha, styr reason med denna via midi interface från m-audio delta 1944 tror jag det heter? som oxå är ljud kortet i datorn, en duktigt upphottat pc som rymmer hela sampling biblioteket på 344 gig samt en musik samling både digitalt och analogt på yterliga 500 gig vilket är 70000 spår. :) givetvis en gammal zoom trum maskin monitorer från event, är i behov av en uppgradering typ genelec.. reason 4 pro tools wavelabb Beat butiken! :)
DJ Dale!*