I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Söker gammal tråd om mixning

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2008-09-10 01:21

Söker gammal tråd om mixning

sök i forumet
- Nej, jag hittade inte den bland alla tusen inlägg om folk som vill lära sig mixa.

Jag vill minnas att det förut fanns en tråd som gick igenom mixning väldigt bra och grundläggande. Täckte delar såsom compressor, eq och lite andra grejer. Också om olika tekniker med bredd, djup och dynamik. Jag behöver inte riktigt den tråden men kan tänka mig att den är väldigt användbar för många andra här på whoa. Varför ligger inte den uppe som sticky? Varför ligger jobros tråd om mixning uppe som sticky? Den är, för att vara helt subjektiv, otroligt värdelös. Den täcker ju ingenting förutom att han förklarar en otroligt korkad teknik som han tillämpar. Nej jag hatar inte, men jag tycker det är folks rätt på whoa att få ett större perspektiv på mixning nu när det finns ett sådant forum. Och till er som tycker att jag kan skriva en tråd själv så vill jag bara säga: Nej. Jag har inte riktigt tid och jag orkar inte, dessutom så tror jag att jag är alledes för dålig för att lyckas förklara så att folk förstår. Det är mycket därför jag söker den där mystiska tråden som inte går att hitta. Vill minnas att den var rätt lätt att förstå.

kram på er alla

SUCK SHAFT