I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur kopplar jag in min talkbox! ?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2008-08-24 19:12

Hur kopplar jag in min talkbox! ?

Har köpt en Heil Talkbox på Blocket och förösker koppla in den men har ingen hur man gör. Med talkboxen fick ja tre stycken mono telesladdar, vilket skulle räcka för att koppla in.
Jag har en PC, kopplad till en förstärkare, sen högtalare. Jag har en KORG MS2000 ja vill koppla den genom. Krävs det en mixer eller annan hårdvara, eller hur gör man?

Hjälp!

Nä fan

2008-08-24 22:02
Plugga in synthens output till talkboxens input.. sen spela rdu in talkboxens ljud via en mick.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-24 22:42
Är det så lätt verkligen? Den måste väl kopplas till datorn eller förstärkarn också? Den har 2 utgångar/ingångar .. den ena heter "To speaker enclosure" och den andra "From amplifier output"

Min synth har vocoder dvs en mick som sitter på, går den att använda eller ?
Skulle behöva en riktig utförlig förklaring, e ritkigt kass på sånna här grejer !
Nä fan

2008-08-25 11:33

kanske lite dumt att köpa prylar man inte vet hur man använder? eller är det bara jag ? :O vill inte vara dryg ...

Jag hade tex inte köpt en gitarr.. eftersom jag inte kan spela..

hade ju varit lite komiskt.. "hej jag har nyss köpt en gitarr! Hur gör man?"
iofs har jag sett en del såna trådar här förr :)

ursäkta om jag uppfattas som dryg, jag uppfattar iof sånahär trådar som dryga :)

puss
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-25 13:24
Kravmärkt P22

ja klart du får dra in en strömkälla också. Men du måste micka upp de ljudet som kommer från talkboxen, du kan inte spela in det direkt till datorn.
Redaktionen

2008-08-25 14:51
AEAP..
jag köpte precis en trumpet.. och jag har ingen aning om hur man spelar.. men det har börjat arta sig.. klart man ska köpa saker som man inte har nån aning om hur man använder.. det e roligast så.. ;)
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se

2008-08-25 17:20