I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-08-16 17:44

Cubase problem!

Tjena var ett tag sen jag gjorde något sist men skulle börja igen men har fått riktigt jobbiga problem med cubase på min nya laptop ljudspåret med "beatet" hackar efter ett tags lyssnande och när man spelar in lägger det sig före spåret. förstår inte hur det kan hamna före man gjort något =/ men iaf har min mic kopplad till focusrite trackmaster pro vidare till saffire LE som går till datorn via firewire.
har 2.20 ghz processor, 2 gig ram och 200gig hårddisk bara 1mb cashe på cpun men.

Någon som kan veta sej på problemet? det funkade nästan perfekt på min förra laptop men den laptopen var ju sämre =(.

Tack för svar!
Peace!

Jag e sjukt grym för jag hänger på whoa!

2008-08-16 17:47
om mer info behövs så är det kopplat

Mic -> Trackmaster pro
trackmaster pro (Monitor Out Right) -> Saffire LE imput 3/4 sitter i 3
sen firewire till datorn

2008-08-16 18:40
Anledningen att det du spelar in hamnar "före" är för att beatet laggar efter. Testa med olika sync-inställningar i Cubases ASIO inställningar.
Du kan åxå testa att defragga hårddisken (det bör man ju göra med jämna mellanrum ändå).
//Spliffan

2008-08-16 18:50
datorn e helt ny fick den för några dagar sedan finns bara cubase och reason på den känns inte som att den behöver defragmenteras redan eller jag kan ju testa. jag har lyckats få beatet till att inte hacka och sig med konstigheter men spåret jag spelar in på lägger sig för ändå. bilden som den lägger över det som är inspelat uppdateras riktigt långsamt och i lägger sig före.

Tex om jag klappar så lägger sig klappen en halv sekund före på bilden även om jag inte har ett beat på.

det kan väl inte ha med buffersize att göra om det lägger sig före? ska testa lite olika grejer.

Fred!
Moderator

2008-08-16 20:44
Som spliffan sa, Kolla dina ASIO inställningar.
Följ mig på Twitter @MexxiInnuce

Och checka:http://www.innuce.nu