I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp mig whoa med lite uppdateringar, snabbt!

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2008-07-01 21:44

Hjälp mig whoa med lite uppdateringar, snabbt!

tjena grabbar på wow ;) har några frågor som jag hoppas ni har lust att svara på :)
ska uppgradera lite grejer nu ...
1. mikrofon : Länk till http://www.thomann.de/se/se_electronics_z_3300a.htm någon som vet ngt om dendär micken?
2. dator : vet inte riktigt vilken, har checkat runt lite överallt men vet inte vad som är bra ... Länk till http://www.pccity.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-pccity-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=TP.z6oZK9g5SR0EjCGdBwx120000_PWUVGTy?ProductID=Y8vD4QFHW3UAAAETgQFfZme9&CatalogCategoryID=KjzD4QFHc.MAAAEOb_o03xil ? annars kan någon kanske länka nån som är bra för ungefär priset 2000 - 3000 (helst billigt shiet) :P
3. Länk till http://www.thomann.de/se/se_electronics_reflexion_filter.htm är dedär något att satsa på? ser jävligt nice ut iaf!

hjälp mig med detta nu, hehe ;)
peace på er!

(Inlägget ändrat av Oracle pga felaktig rubrik 2008-07-01 22:56:07)

www.ZnapMusic.com/Prototyp

2008-07-01 21:47
har du bråttom?
 www.RekFoto.se

2008-07-01 22:09
a lätt haha ;)

2008-07-01 22:31
ivrig som småbarn på julafton. :)
Jag gillar Elk, Elk gillar MIG!!!

2008-07-01 22:32
haha ;) nej men ska försöka göra några köp så snabbt som möjligt ! har massa project på g ! peace

2008-07-01 22:45
jag undrar hur du kan ha så mycket pengar om du nu bara är 13. Tell me your secrets, det är mörka tider nu.
mhm

2008-07-01 22:52
haha mannen jag fyller år snart vettu ;) fett med cash jag får in då ;o checka köp & sälj tråden har lagt ut lite saker ... vet det är mörka tider asså ! : / nån som har lust å svara på mina frågor nu? :D (a) peace.

2008-07-02 10:08
Den datorn kan dra åt helvete!
Farsan har en sån, seg, krashat 3 ggr (ny), lagg, lagg

2008-07-02 13:29
HAHA okey mannen ;) kom igen hjälp mig lite whoa :)
Producent

2008-07-02 13:41
provat läsa om mikerofonen själv? det står ju på sidan hur pass bra den är osv.

likaså med dom andra sakerna du har länkat.

2008-07-02 13:44
är inte så high på allting ! ;p oftast när jag köpt något inom rappen "mick", "ljudkort" eller ngt annat har jag vänt mig till någon annan, som har kunnat hjälpa mig bra!
Producent

2008-07-02 13:46
hehe okej ;)
men sök lite i forumet :P finns rätt mycket tips du kan gå efter ;O hehe ;P

2008-07-02 13:54
har sökt ! det står ingenting om micken inte ens själva märket :S det står om reflexion filter :P och det var inte heller till så stor hjälp ;)

2008-07-03 22:19
Både micen och dämpningsskivan är säkert bra.. datorn ger jag inte mycket för dock. Vista drar ca 1gb ram bara för att dra igång och med lite enkel matte så ser man att det inte blir mycket över till annat då :)
Sen känns det som du vänt på budgeten en aning.. 6000+ kr på mic+dämpning & 2000 på en dator?
Om du lägger 1500-2000 på en mic och struntar i dämpningen (tips. rensa en garderob & häng upp lite överkast, täcken och annat.. funkar finfint :), sen lägger resten på en dator, helst en som inte kör Vista. Komplett har plocka-ihop-själv-datorer med XP fortfarande tex.
Sen är väl kanske 6000 för en dator i lägsta laget tycker jag personligen.. men nu för tiden kan man la få en fungerande för det priset, tippset är att inte installera en massa annat på den isf, utan bara köra musikprogrammen du använder på den.

O

2008-07-04 10:00
tack ! äntligen någon som hjälper mig ;p jag tror jag ska skita i dator :P har liksom redan en rätt bra hemma som jag spelat in allting med, bara att jag ville ha en i mitt rum ... och vi har knappt några garderober i mitt hus :/ så dämp grejen borde vara rätt nice !? en till fråga: jag har en behringer B-2 pro mick fden kostar typ 1700 spänn eller ngt ! blir det någon skillnad på ljudkvaliten om jag byter upp mig till dendär sE electronics micken? :S
PEACE.

2008-07-05 02:35
Det blir säkert skillnad. Bättre? Sämre? Ingen aning, bra och dåligt är ganska så subjektivt :)
Med det menar jag att 1. Se elec. micen är antagligen bättre, men 2. Det innebär nödvändigtvis inte att du (eller jag eller någon annan) tycker den låter bättre.
Jag har personligen inte testat någon av dom, så jag kan tyvärr inte ge dig någon personlig insikt i det hela. Men folk verkar digga den, så den låter säkert finfint.
Sen tycker jag iofs att man kan få allt att låta bra om man vill.. tom vokaler inspelade på en 10 kronors mic från claes ohlsson, eller en accapella från en 96kbps mp3a :)

O

2008-07-05 11:25
På tal om inspelningsutrustning så väntar jag fortfarande på ett svar om vad som hände med ljudkortet jag skulle köpa...

2008-07-05 16:08
okok ! aja får väll se hur det blir ... någon röde mick då? NT2 eller NT2-A ? är dom feta elr?
peace

2008-07-05 16:19
Jag läste några recensioner på se elec. micen och alla var väldigt positiva, så det är nog ett bra köp. Röde micarna är väldig populära, de låter bra de också.
Sorry.. jag är inte till mycket hjälp här märker jag hehe.

Men det jag menade med min förra post var att den enda som kan säga om det låter bättre, sämre, ingen skillnad osv, är du. Passar den din röst osv. Mic-handlande är ingen lätt konst, tyvärr. Kanske kan man testa dem någonstans innan man bestämmer sig?

2008-07-05 16:30
haha jo det är du som är till hjälp :) vem annan har hjälpt mig liksom !? ;) a man kanske kan testa den på jam! dom har rabatt på den just nu ochså kosta 5959 eller ngt innan nu har dom typ lager rensning och kostar 3595 spänn :) så ska kika där lite ! men istället för isollerings grejen, finns det ngt annat som är bra att ha ?:S peace